English version of this page

Bli med på feiring av UiO:Livsvitenskap sine andre generasjons konvergensmiljøer

Er du nysgjerrig på tverrfaglig forskningssamarbeid? Vil du høre mer om tverrfaglig forskningsledelse i praksis? Bli med på en hyggelig sammenkomst til ære for våre andre generasjons konvergensmiljøer torsdag 30. mai i Sophus Lies auditorium.

Bilde av Hanne Scholz.Bilde av Kåre-Olav Stensløkken.Bilde av Sebastian Watzl.Bilde av Geir Kjetil Ferkingstad Sandve.Bilde av May-Len Skilbrei.Bilde av Ole Andreassen.Bilde av Eirik Malinnen.Bilde av Hugo de Boer.
Bak fra venstre: Hanne Scholz, Kåre-Olav Stensløkken, Sebastian Watzl og Geir Kjetil Sandve. Foran fra venstre: May-Len Skilbrei, Ole Andreassen, Eirik Malinnen og Hugo de Boer.

Representanter fra konvergensmiljøene vil dele resultater og erfaringer fra sine tverrfaglig forskningsprosjekter. Etter presentasjonene deres blir det erfaringsutveksling og nyttige tips å ta med seg for forskere som er involvert i, eller nysgjerrig på konvergensmiljø. Viserektor ved UiO Per Morten Sandset ønsker velkommen. Vi avslutter med mingling og lett servering.

Alle som er interessert i tverrfaglig forskning og samarbeid er velkommen!
Se programmet og meld deg på

Om konvergensmiljøordningen

I 2019 ble åtte konvergensmiljøer etablerte. De ble valgt ut etter en søknadsrunde som startet i 2018. Det var for øvrig den andre konvergensmiljøutlysningen fra UiO:Livsvitenskap. Forskere fra ulike fakulteter ved Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus var involverte i de nye konvergensmiljøene og hadde mål om å løse store samfunnsutfordringer innen helse og miljø. UiO:Livsvitenskap finansierte dem med 29 PhD- og postdoktorstillinger i en periode på fire år.

Les mer om UiO:Livsvitenskap sine konvergensmiljøer

Publisert 26. apr. 2024 08:26 - Sist endret 26. apr. 2024 14:07