Trenger vi HR-målinger?Hvordan følge opp resultatene?

Det tredje møte i HR-nettverket tok for seg HR-målinger. Trenger vi slike målinger? Hvordan følger vi opp resultatene, og er vi profesjonelle nok til å kunne behandle alle ansatte med integritet og verdighet?

Registrering. Servering av kaffe/te/frukt

Velkommen ved Morten Fjeldstad, Handelshøyskolen BI

Case 1 Erfaringer og resultater fra Statens pensjonskasse (pdf)
Morten Buan, HR-direktør Oslo universitetssykehus, avd Ullevål

Case 2 Oppfølging av arbeidsmiljømålinger i Finansdepartementet (pdf)
Bård Liabø, seniorrådgiver ved Personalseksjonen, Finansdep.

Spørsmål og kommentarer til innleggene
Kort benstrekk

Om måling av psykososialt arbeidsmiljø:
Metodiske- og gjennomføringsmessige utfordringer
(pdf)
Thomas Hoff,  førsteamanuensis ved Psykologisk institutt, UiO

Plenumsdiskusjon

Slutt

Om bidragsyterne

Morten Buan
er HR-direktør ved Oslo universitetssykehus, avdeling Ullevål.
Buan har jobbet i en rekke virksomheter og har lang fartstid innenfor human resource management og personalpolitikk, blant annet i Orkla, Ringnes, NSB og Statens pensjonskasse. Buan er Partnerforums kontaktperson ved Ullevål.

Bård Liabø er seniorrådgiver i Finansdepartementets personalseksjon med ansvar for blant annet lederrekruttering, lønnspolitikk,lederutvikling og arbeidsmiljø. Liabø er utdannet sosiolog (cand. polit.), og har tidligere vært forsker/ stipendiat ved NHH og UIB, og har nærmere ti års fartstid innen HR-consulting, blant annet i Hartmark Consulting og Scandinavian Leadership.

Thomas Hoff er førsteamanuensis ved Psykologisk Institutt, Universitetet i
Oslo, og professor ved Høgskolen i Vestfold. Hoff er spesialist i Arbeids- og organisasjonspsykologi. Viktige forskningsområder er organisasjonsutvikling, personalutvikling, ledelse og teamarbeid. Han har også kompetanse innen sikkerhetspsykologi og design av komplekse interaktive tekniske systemer.

Partnerforum
Emneord: HR og kompetanseutvikling