English version of this page

Tilgang til programmer, filer og disker fra utenfor UiO

Les e-post på reise

Du kan alltid lese e-posten din fra Webmail.

Tilgang til Brukerinfo når du ikke er på UiO 

Brukerinfo er ikke tilgjengelig utenfor UiO, og er heller ikke tilgjengelig hvis du er på trådløsnettet på UiO (eduroam) eller 5G. For å få tilgang til Brukerinfo i slike tilfeller, går du inn på UiO Programkiosk, og klikker på knappen for Brukerinfo i listen over tilgjengelige verktøy.

Tilgang til UiO-programmer når du ikke er på UiO

Jobb med dokumenter eller filer utenfra UiO

Legg filene på OneDrive, så er de enkelt tilgjengelig for deg uavhengig av hvor du er. Husk at at informasjon du oppbevarer på OneDrive må kategoriseres som klasse Gul eller Grønn.

Viderekoble kontortelefon

Tilgang til hjemmeområdet eller fellesområde

  • Hjemmeområdet kan du nå gjennom UiO Programkiosk eller via Remote Desktop.
  • Fellesområder: Det enkleste er å sørge for at fellesområdet er koblet til kontormaskinen. Da kan du nå det fra UiO Programkiosk eller via Remote Desktop.
  • Er området ikke koblet til kontormaskinen din, kan du i noen tilfeller koble til direkte, ved hjelp av programvare du installerer.

    Kontakt brukerstøtte:

    Ring oss

    Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
    og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.

    Telefonnummer: 22 84 00 04

    Send inn sak til oss

    Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.

    Gå til e-post

    Book et videomøte over Zoom

    Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.

    Book et videomøte

    Chat med oss

    Vår chat er bemannet mellom 09:00 og 16:00 på hverdager.

    Åpne chat
Publisert 4. sep. 2019 15:35 - Sist endret 4. apr. 2024 13:04