Aktuelt om Vortex

Her får du nyheter om publiseringstjenesten, samt artikler med oversikt over nye funksjoner, forbedringer og feilrettinger.

Aktuelle saker

• Nye nettsider i Vortex for Norges Idrettshøgskole 5. des. 2023 16:34

I juni ble det klart at Norges idrettshøgskole tar i bruk Vortex som publiseringsløsning for nettstedet sitt, og denne uken ble de nye nettsidene lansert. Se de nye nettsidene her!

• Oppdatert veikart for Vortex 13. sep. 2023 17:56

For å gi dere et bedre innblikk i hva vi jobber med akkurat nå, og hva vi har planer om i nær fremtid, så har vi publisert et oppdatert veikart for Vortex.

• Stadig flere tar i bruk Vortex som publiseringsløsning 8. juni 2023 11:22

I disse dager kommer det til tre nye deltakere i samarbeidet om nettsider og publiseringsløsning: Norges idrettshøgskole (NIH), Universitetet i Agder (UiA) og Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (AHO) begynner å bruke UiO-utviklede Vortex og de tilknyttede systemene til nettsidene sine.

Nyheter i Vortex

• Store bilder blir automatisk mindre 21. juni 2023 15:13

Lastet du opp feil bildestørrelse? Veldig store bilder i Vortex får nå nødhjelp, og blir automatisk redusert til en mindre skadelig størrelse i nettleser.

• Nytt i Vortex Påskespesial 28. mars 2023 19:43

Påske i solveggen, eller på en lun café i nabolaget? Unn deg 10 minutters lesing om nytt i Vortex siden nyttår. Du er en helt om du også forteller oss hva du synes om disse nyhetene. God påske!

• Nytt i Vortex Julen 2022 12. des. 2022 15:11

Støtte for bildeformatet WebP, forbedret gallerivisning og UU-sjekk, visning av filstørrelse med mer. Les om noen av forbedringene i Vortex de siste månedene.