Nyheter i Vortex

Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle og forbedre Vortex. Det betyr mange nye versjoner per måned. Her kan du lese om nye funksjoner, forbedringer og feilrettinger i disse versjonene i det vi kaller "Nytt i Vortex" – sånn omtrent 2-3 ganger i året.

Publisert 28. mars 2023 19:43

Påske i solveggen, eller på en lun café i nabolaget? Unn deg 10 minutters lesing om nytt i Vortex siden nyttår. Du er en helt om du også forteller oss hva du synes om disse nyhetene. God påske!

Publisert 12. des. 2022 15:11

Støtte for bildeformatet WebP, forbedret gallerivisning og UU-sjekk, visning av filstørrelse med mer. Les om noen av forbedringene i Vortex de siste månedene.

Publisert 24. feb. 2022 18:32

Automatisk sjekk av universell utforming, last opp uten å publisere, valg for å liste kun kommende arrangementer, bedre rapport på bruk av nettsider og andre forbedringer. Les om noe av det vi har jobbet med siden i fjor høst.

Publisert 16. sep. 2021 11:09

Bedre publikasjonslister fra Cristin, enklere vei til pensumlister, flere undertekster i video, Zoom-lenker i timeplan, universell utforming av Vortex administrasjon, nytt UiO-design og samarbeid med Høgskolen i Innlandet er noen av nyhetene i Vortex i 2021.

Publisert 21. des. 2020 18:42

Visningsnær redigering av forsider, import av prosjekter fra NSD i Forskpro, tall for avspilling av video og lyd, forbedret videospiller, smart lenking av adgangsbegrenset innhold i timeplan og mye mer.

Publisert 18. juni 2020 10:04

Visualisering av data med interaktive grafer, finn tall for bruk av video og lyd i Google Analytics, last opp opptak av undervisning til timeplanen med Kursopplasting, ny studiemodell for HiMolde og HiØ og enklere tilgangsstyring med nettgrupper for ledere.

Publisert 25. nov. 2019 15:56

Forbedrede spesialer, podkast-forside med innebygd avspiller, emnebeskrivelser som hentes fra FS/EPN, Forskpro lansert for alle fakulteter, pensumlister som hentes fra Leganto, forbedringer på UiOs utvekslingsportal, embed-dialog på video og støtte for chatbot på nettsidene, forbedrede alt-tekster på bilder og ny tjenestekatalog for IT-tjenester.

Publisert 19. sep. 2018 22:56

Mer visningsnær redigering, advarsel hvis sletting medfører lenkebrudd, Office Online i pilot, persontilpasset opptaksside for masterprogrammer, automatiske genererte lydfiler fra all opplastet video, alle nettsider på HTTPS og en rekke andre forbedringer.

Publisert 30. apr. 2018 21:02

Besøkstall fra Google Analytics på lesebegrenset innhold i admin­grensesnittet, bedre tabellredigering, støtte for å laste opp bilder fra eget skrivebord med «drag and drop» i redigering, egen funksjon for å åpne lenker fra redigering, støtte for direktestrømming og undertekster i ny videospiller.