FIL4471 – Referanse, kontekst og talehandling med lite essay
Kort om emnet
Kurset omfatter det samme som FIL2403 og utdyper dette
Hva lærer du?
Ved gjennomført emne forventes studenten:
- å ha god kjennskap til emnets pensumtekster
- å kunne tilegne seg og forholde seg kritisk til nye forskningsbidrag innenfor emnets tematikk
- å kunne diskutere filosofiske problemstillinger relatert til emnets tematikk på en kritisk og godt faglig fundert måte, både muntlig og skriftlig
- å kunne skrive et essay innenfor den oppgitte rammen på 10-15 A4 sider med en presis problemstilling, med en klar og selvstendig utarbeidet argumentativ struktur, og med en oppdatert faglig forankring innenfor fagfeltet
Opptak og adgangsregulering
Studenter må hvert semester søke og få plass på undervisningen og melde seg til eksamen i Studentweb.
Dersom du ikke allerede har studieplass ved UiO, kan du søke opptak til våre studieprogrammer, eller søke om å bli enkeltemnestudent.
Det er ikke anledning til å avlegge eksamen i dette emnet uten innvilget undervisningsopptak.
Forkunnskaper
Obligatoriske forkunnskaper
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
Ingen
Overlappende emner
Overlapper 5 studiepoeng med FIL2403 og 10 studiepoeng med FIL4471 – Referanse, kontekst og talehandling med lite essay (nedlagt) og FIL4481 – Referanse, kontekst og talehandling med stort essay (nedlagt)
Undervisning
8 dobbelttimer forelesning felles med lavere grad som følges opp med 6 dobbelttimer seminar på masternivå. Det forventes aktiv deltakelse fra studentenes side i form av presentasjoner eller fremlegg underveis på seminaret.
Eksamen
4 timers skoleeksamen samt et lite essay med utgangspunkt i kurset. Oppgaveteksten til skoleeksamen vil være på engelsk, og både skoleeksamen og essay skal skrives på engelsk.
Det gis bokstavkarakterer med graderingene A, B, C, D, E og F. A er beste karakter mens F er stryk.
Adgang til ny eller utsatt eksamen
Tilrettelagt eksamen
Søknadskjema, krav og frist for tilrettelagt eksamen.
Evaluering av emnet
Vi gjennomfører fortløpende evaluering av emnet, og med jevne mellomrom ber vi studentene delta i en mer omfattende evaluering.
Annet
Undervises første gang våren 2004