Bytte kontor?
Skal du bytte kontor, tar du med deg telefonapparatet. Les mer om flytting av telefon her.
Ting du kan sjekke selv hvis det er feil på telefonen
- Noen feil kan løses ved omstart av din telefon. Trekk ut pluggen til telefonen. Vent 10 sekunder, og sett den inn igjen. Se om problemet er borte.
- Feil navn vises hos den du ringer til
- Mer info angående feil navn på telefon
- Telefonen du benytter er ikke registrert på ditt UiO brukernavn.
- Unntatt er såkalt "upersonlige telefoner" dvs nummeret er knyttet opp mot en funksjon
- Husk at telefonene er registrert opp mot brukernavn; ta med din telefon når du bytter arbeidsplass.
- Du har kanskje overtatt en telefon som egentlig tilhører en annen person?
- Sjekk din oppføring i UiO personsøk
- Død telefon
- Er nettverksuttaket patchet? Sjekk med lokal IT hvis du kan.
- Er telefonen koblet til riktig stikk
- Kanskje noen har "koblet om" litt på ledningene?
- Virker PC hvis du kobler den rett i nettverksuttaket?
- Liv i displayet, men telefonen fungerer ikke
- Kanskje brukernavnet telefonen er registrert på er deaktivert
- Får ikke ringt til din telefon
- Telefonen er kanskje viderekoblet?
- Sjekk i ukomm
- De som ringer deg får opptatt
- Gjelder Polycom VVX 310
- Er telefonen opptattmarkert?
- Skru av opptattmarkering (Knappen under teksten "IF")
- Gjelder Polycom VVX 310
Fortsatt feil?
Fyll ut vårt feilmeldingsskjema.
Vi trenger å vite:
- Navn
- Brukernavn
- Bygg
- Rom
- Nummer du ønsker
- Nummer du har nylig flyttet til
- Mac-adresse på telefon (den finner du på undersiden, starter med 0004f2)
Feil navn vises når jeg ringer internt:
Det er viktig at telefonen du bruker er registrert på ditt brukernavn.
Hvis ikke, skjer følgende:
- Du har ikke tilgang til ukomm
- Feil navn vises hos den du ringer til internt
- Oppføring i UiO personsøk blir feil
Noen telefoner er såkalt upersonlige.
- Da vil navnet på telefonen reflektere hvor den tilhører.
- Ved behov kan du be telefontjenesten om tilgang til ukomm upersonlig nummer.
- Hvis du ønsker, kan du få ditt eget personlige nummer som linje 2 på samme telefon.
Hva gjør du hvis navnet på telefonen er feil?
- Først må du få registrert telefonen på ditt brukernavn.
- Hvis du har byttet arbeidsplass, ta med deg din gamle telefon hvis mulig, da følger nummeret telefonen.
- Unntatt hvis nummeret er upersonlig
- Er nummeret låst til tidligere stilling, så kan vi bytte nummeret til den som flytter.
- Kontakt telefontjenesten for hjelp til dette
- Når telefonen er registert på ditt brukernavn:
- Personsøk vil automatisk bli oppdatert med det nye nummeret
- Kan ta opptil en dags tid
- Sjekk at nytt nummer er riktig, og at gammelt nummer er fjernet
- Fortsatt feil i UiO personsøk:
- Lønnsgruppen kan endre personopplysninger i UiO personsøk.
- Lønnsgruppen (228) 41010
- Sjekk din profil DFØ. Her kan du legge til eller fjerne enkelte personopplysninger
- Logg inn i DFØ - Mine opplysninger - Telefon
- Sjekk hvilke numre som er lagt inn
- Lønnsgruppen kan endre personopplysninger i UiO personsøk.
- Finner ikke ut av det
- Kontakt telefontjenesten, vi hjelper deg.