En ny UiO-mal for Canvas

Nå kan du ta i bruk universelt utformet og visuelt oppdatert UiO-mal for Canvas. Malen gjør det enklere for deg å skape struktur og sammenheng i Canvas, og som følge gi studentene en bedre læringsopplevelse.

3 pedagoger samarbeider om canvas-mal på en pc

Før sommeren har vi utarbeidet en Canvas-mal på Det juridiske fakultet, som ble delt for utprøving med andre interesserte fagmiljøer på UiO. Nå har vi bygget videre på dette arbeidet, og lanserer en ny UiO-mal, som piloteres våren 2024. Malen er delt i Canvas-nettverket, og vi jobber videre med den for å få til et felles uttrykk på tvers av fakultetene.

Veiledningene som følger med malen viser hvordan undervisere kan velge ulike måter å organisere innhold på som kan gjøre det enklere å

• lede studentene gjennom hvordan de skal jobbe seg gjennom emnet
  • å hjelpe studentene finne frem til læringsmateriale og aktiviteter i Canvas.

DLM2030 rapporten kommer med anbefalinger om felles maler og gode vaner som utgangspunkt, der pedagogisk bruk av verktøyene styrer hvordan vi velger og bruker teknologi for at det skal støtte læring.

Vi håper malen møter eksisterende behov og at vi sammen kan forbedre den. LINK samarbeider gjerne med fakulteter som ønsker å tilpasse malen til sine lokale behov, det er bare å ta kontakt med oss på e-post. Vi hører også gjerne fra deg om dine tilbakemeldinger på malen.

Malen finnes i Canvas Commens. Få tilgang og les mer om malen i nettressursen for ansatte Canvas A-Å

Av Photo: Audun Bjerknes
Publisert 18. des. 2023 09:47 - Sist endret 18. des. 2023 09:51