Publisert 15. apr. 2024 14:28

Omid Mirmotahari and Yngvar Berg leder arbeidet med å reformere gruppeundervisningen i IN1020-emnet på Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. LINK har fått gleden av å snakke med foreleserne om deres erfaringer for å høre om innsiktene de har samlet i en rapport som ferdigstilles i disse dager.

Publisert 3. apr. 2024 12:26

LINK er med i Circle Us Teaching and Innovation Lab. I mars var vi vertskap for et møte i Oslo med medlemmer fra allianseuniversitetene, der de fikk presentert smakebiter på aktiviteter vi er involvert i for å avdekke samarbeidsmuligheter videre.

Publisert 22. mars 2024 15:49

Her er Nicoline Frølichs påskehilsen med en god oppsummering av LINKs innsats så langt i vinter og starten av våren.

Publisert 4. mars 2024 20:01

27. februar møtes vi til enda en TeachMeet i LINKEN med KI i undervisning som tema. Stemningen i rommet, formatet og de faglige opplevelsene kan oppsummeres som svært nyttige, uformelle og brobyggende.

Publisert 27. feb. 2024 13:43

Det er ikke ofte man får invitasjon til en premiere og refleksjoner av egne produksjoner, men det skjer! LINK så på et utvalg av videoer produsert for og sammen med ADAPT-prosjektet (Andrekarriere desentralisert profesjonsstudium i teologi). Prosjektet pågår til 2026, og sjelesorg- casevideoer implementeres i den pågående undervisningen parallelt med videre arbeid i prosjektet.

Publisert 20. feb. 2024 09:45

Velkommen til Roba Alameh og Helena Tho Kvavik som har startet sin praksis i LINK. Vi lærer mye av å løse oppgaver sammen med studentene, og høre på deres faglige tilnærminger og refleksjoner. Les om hva Roba og Helena tar med seg inn i deres praksisopphold i LINK de neste fem ukene.

Publisert 1. feb. 2024 13:35

LINKs årsrapport for 2023 er nå publisert. LINKs tverrfaglige kompetanse er LINKs største ressurs, og gir et godt utgangspunkt for videreutvikling av utdanningskvaliteten ved UiO.