Teaching and Innovation Lab ved Circle U.

LINK er med i Circle Us Teaching and Innovation Lab. I mars var vi vertskap for et møte i Oslo med medlemmer fra allianseuniversitetene, der de fikk presentert smakebiter på aktiviteter vi er involvert i for å avdekke samarbeidsmuligheter videre.

Bildet kan inneholde: bord, laptop, møbler, datamaskin, stol.

Circle Us pilotperiode ble avsluttet i november 2023. For den nye prosjektperioden som varer til 2028, ble det besluttet at det skulle opprettes en Teaching and Innovation Lab (CU.til) på tvers av universitetene. CU.til ledes fra Université catholique de Louvain, og UiO er representert gjennom LINK.

LINK har som en av sine strategiske målsetninger å inspirere og bidra til kvalitetsutvikling ved UiO, nasjonalt og internasjonalt. Vårt hovedfokus er å støtte pedagogisk innovasjon og dette gjør vi bl.a. gjennom vårt dypt forankrede engasjement ved UiO, og nå også gjennom deltakelsen i Circle U.

Circle U. besøket på UiO i mars 2024. Foto: Audun Bjerknes/UiO

Spesielt ser vi frem til å innlede samarbeid og erfaringsutveksling med de andre universitetenes læringssentre. Det er mange spennende pedagogiske utviklingsprosjekter som foregår ved de andre universitetene og her finnes det mye lærdom og ta tilbake til UiO. Dette går naturlig nok begge veier og de utvalgte aktivitetene vi presenterte for gjestene våre i mars vekket stor interesse.

Et neste steg vil være å utvikle ting sammen. Fagmiljøer ved UiO har allerede flere samarbeid rundt undervisning med fagmiljøer ved andre Circle U-universiteter. Gjennom arbeidet i CU.til vil LINK og de andre læringssentrene på en mer systematisk måte ha mulighet for å bidra til at det utvikles gode og pedagogisk innovative undervisningstibud som kommer studenter ved alle de ni universitetene til gode.

Publisert 3. apr. 2024 12:26 - Sist endret 9. apr. 2024 09:41