Velkommen til utdanningskonferansen 2022!

Velkommen til en dag der vi kan diskutere og reflektere over undervisningen - vel møtt på UiOs utdanningskonferanse 1.desember!

En gruppe unge voksne ser på et nettbrett sammen

Torsdag 1. desember er det nok engang duket for UiOs årlige utdanningskonferanse i Georg Sverdrups Hus for spennende innledninger, idèverksteder og ikke minst gode kaffesamtaler med kolleger. Her kan vi lære av hverandre og bli enda bedre på utdanning!

Internasjonalisering

Årets hovedinnleder er prof. Jo Angouri fra Warwick University som vil snakke om behovet for nytenkning om internasjonalisering i etterkant av pandemien. For UiO, som er en aktiv driver i Circle U- alliansen hvor nettopp internasjonalisering og økt studentmobilitet er sentrale ambisjoner, er dette perspektivet viktig. Behovet for å tenke nytt om internasjonalisering er ikke minst relevant i en tid hvor bærekraft og klima er så viktig. Vårt eget klimatiske fotavtrykk er noe vi skal være bevisst, og en mer ansvarlig internasjonalisering er noe vi nettopp søker å få til gjennom Circle U.

Studentinvolvering og vurderingsformer

Konferansen byr imidlertid på en rekke sesjoner og temaer som dekker et bredt spekter av interesser; studentinvolvering, nye vurderingsformer, arbeid med universell utforming, og undervisning med fokus på bærekraftsperspektiver, er bare noen av temaene som man kan engasjere seg i.

Meld deg på!

Bak årets konferanse står en rekke ressursmiljøer og –personer ved UiO. En stor takk rettes til LINK, Pedagogisk akademi, og Universitetsbiblioteket for planlegging og organisering av konferansen. Studentparlamentet og studieadministrasjonen har også hatt viktige bidrag for å sjøsette årets konferanse. Og det aller beste - det er ennå ikke for sent å melde seg på - For mer informasjon om arrangementet og lenke til påmelding klikk her

Av Bjørn Stensaker
Publisert 16. nov. 2022 12:02 - Sist endret 12. jan. 2023 12:55
Foto: Jarli & Jordan/UiO

Rektoratbloggen

Vårt ønske er at UiO styrker sin evne til samspill internt og eksternt. Målet er å utnytte den enestående posisjonen vi har som hovedstadsuniversitet i en av de mest kunnskapsintensive regionene i Europa.

I Rektoratbloggen skriver vi om saker av stor betydning for UiO.

Foto: Jarli & Jordan/UiO