Tina E. Øyreskleiv

Publisert 18. nov. 2021 16:31

Kolleksjonen som skulle styrke IKEAs identitet med utgangspunkt i noe skandinavisk. 

Publisert 27. okt. 2021 20:12

Begrepet vekker umiddelbart forventninger og positive assosiasjoner. Enkelhet, funksjonalisme og kvalitet. Men hvilke innsikter kan et mer kritisk blikk på fenomenet bidra med?

Publisert 17. sep. 2021 08:02

"Billy"-bokhyllen er den mest solgte i verden. Hvert tiende sekund forlater enda et eksemplar flatpakket kulturhistorie IKEAs lagre over hele verden for deretter å gli usynlig inn i omgivelsene våre. I dette blogg-innlegget skal jeg utforske hvordan IKEA appelerer til forbrukere gjennom identitet.

Emneord
About-image

Denne bloggen

Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forstås i et designkulturelt perspektiv.