Nyheter og beskjeder fra IMK til studentene

Der dere før har mottatt nyhetsbrev på mail hver fredag, vil denne informasjonen nå ligge på denne nettsiden. 

Nettsiden "Nyhetsbrev" blir oppdatert hver fredag, og vi lagrer hvert nyhetsbrev i to uker på denne siden.

Bildet kan inneholde: oransje, logo, illustrasjon, design, skrift.

Nyhetsbrevet gir deg aktuelle nyheter, kommende arrangementer og nyttig informasjon, så noter deg det som er aktuelt for deg.

Nyhetsbrevet 27.11

Meld dere til emner fra 1. desember. 

Tirsdag den 1. desember åpner første runde av oppmeldingen til vårens emner. Logg inn i studentweb og meld dere på innen 8. desember. 

Les om registrering

Les om frister

Følger du normal plan for årsenheten, skal du melde deg til tre bestemte emner til våren.

Se planen her.

Går du på bachelorprogrammet, avhenger hvilke emner du skal velge av om du skal begynne på ditt andre, fjerde eller sjette semester. 

Se planen for de som skal begynne på sitt andre eller fjerde semester.

Se planen for de som skal begynne på sitt sjette semester.

Det kan være lurt å sjekke timeplaner og eksamensform og se om emnet du ønsker å melde deg til planlegges digitalt, fysisk , eller som hybrid undervisning. Pass også på at emner du melder deg til ikke har undervisning som kolliderer.

Semesterevaluering av høsten 2020

Vi vil svært gjerne at dere forteller oss hvor fornøyde eller misfornøyde dere har vært med undervisningen høsten 2020. Deres tilbakemelding betyr mye for hvordan vi kan forbedre oss!

Gå til nettskjemaet her: https://nettskjema.no/a/175184

 

IMK søker vitenskapelig assistent

Institutt for medier og kommunikasjon, UiO, søker vitenskapelig assistent (SKO1019) til prosjekt om tilbakemeldinger på digitale plattformer i høyere utdanning 

Prosjektet skal undersøke og teste ut tilbakemeldinger og hverandrevurdering (peer review) på de digitale læringsplattformene canvas og peer grade. Vi trenger en vitenskapelig assistent til dette arbeidet. Vedkommende vil ha som oppgaver å: 

  • bistå med oppsett og gjennomføring av hverandrevurdering i programmet peer grade (opplæring vil bli gitt) 
  • bistå i gjennomføring av innholdsanalyse av aktiviteter på de digitale plattformene 
  • bistå med gjennomføring av intervjuer 
  • transkribere intervjuer 
  • gjøre første grovanalyse av datamaterialet 

Varighet og omfang:  

Prosjektet skal gjennomføres høsten 2020 og våren 2021. 

Stillingen er en timebasert deltidsstilling i perioden 1. des. 2020 til 1. okt. 2021, men dette vil avhenge av arbeidsoppgavene. Arbeidsmengden vil variere. Det er ønskelig med rask oppstart. Omfanget av arbeid vil variere fra måned til måned, men den som tilsettes må regne med at bruke mellom 40 og 70 timer per måned.

Kvalifikasjoner: 

  • Minimum bachelorgrad innen humaniora eller samfunnsvitenskap 
  • Gode kjennskaper til empiriske forskningsmetoder og god metodeforståelse, herunder særlig kvalitative intervjuer og kvantitativ innholdsanalyse
  • Systematisk og ryddig 
  • Det er en fordel om den som tilsettes har kjennskap til canvas eller andre læringsplattformer 

Lønn og arbeidsvilkår følger IMKS regler for stilling som vitenskapelig assistent. Det er ønskelig med rask oppstart. Arbeidssted er Institutt for medier og kommunikasjon. 

Send søknad til Maria Utheim og Kjetil Rødje. Dokumenterte metodekunnskaper vil være en fordel. Det er ønskelig at karakterutskrifter legges ved søknaden.

Frist for å søke er fredag 4. desember.

For spørsmål knyttet til stillingen: 

Maria Utheim – maria.utheim at media.uio.no / +47 9867 9596 

Kjetil Rødje - kjetil.rodje at media.uio.no / +47 41397322

 

Nyhetsbrevet 20.11

Referat fra informasjonsmøte om MEVIT3811 for 5.semesters studenter


Onsdag 18.11 holdt vi et informasjonsmøte om MEVIT3811- Mediestudenter i arbeidslivet: praksisplass og prosjektarbeid. Dette er et emne som dere kan velge neste semester som et alternativ til MEVIT3810

For å få opptak til emnet må dere skrive et motivasjonsbrev og en CV som sendes til  studieinfo@media.uio.no. Frist for dette er 3. desember kl 23:59. Søknader som blir levert etter fristen vil ikke bli vurdert. Det er superviktig at dere alle melder dere opp til MEVIT3810 selv om dere ønsker plass på MEVIT3811. De som får opptak vil bli meldt opp til MEVIT3811 manuelt av studieadministrasjonen. 

Det er også lagt opp til at dere skal ta et fritt emne ved siden av bacheloremnet deres. For de av dere som får opptak på MEVIT3811 kan dette by på problemer, da noen emner på Blindern har krav om obligatorisk oppmøte. Vi har derfor valgt å tilpasse emnet MEVIT3427- media, war and journalism, slik at dere kan velge dette som det andre emnet dere skal ta på deres 6. semester. Dette emnet vil være ferdig med undervisningen før dere skal ut i praksis. Dere står fritt til å velge andre emner på hele UiO (eller innpasse emner fra andre læresteder), det er nok mange emner med digital undervisning som vil gå greit å kombinere med MEVIT3811, eller emner som avslutter undervisningen tidlig i semesteret.

Vi vet at en del av dere ikke fikk deltatt på møtet i dag, så her får dere en recap med viktig informasjon fra de emneansvarlige.  

 

Valg av studentrepresentanter til instituttstyret på IMK

Et nytt instituttstyre skal tre i kraft fra januar 2021. Det skal velges representanter for alle ansattgrupper samt studentene. Representantene for de faste vitenskapelige- og teknisk-administrativt ansatte vil ha en funksjonstid på 4 år. Midlertidig vitenskapelig ansatte og studentenes representanter vil ha en funksjonstid på 1 år.

Valget gjennomføres elektronisk og vil åpne torsdag 26.november klokken 13:00 for studentene. Dere får en mail med en lenke når valget er åpnet og dere kan logge dere inn og stemme.Valget avsluttes 3. desember klokken 13:00.

Les mer om valg av instituttstyre på IMK.

Dere skal velge hvilke studentrepresentanter som skal sitte i styret i denne perioden. Det skal velges to faste representanter og to vararepresentanter. Det er fire studenter som har nominert seg til valget, og dere skal stemme på den av dem dere ønsker som deres representant i styret i 2021. 

Les mer om de fire studentene dere kan stemme på.

      Insj ser etter studenter!

Studerer du eller har interesse for forretningsutvikling, markedsføring eller innholdsproduksjon? Da er Insj er supert sted å starte for å tilegne deg relevant erfaring i et profesjonelt, men studentvennlig miljø med muligheter for utvikling og en skikkelig kickstart på din karriere!

Insj er en studentorganisasjon som jobber med og for studentgründere, hvor vi hjelper studenter med å utvikle deres idé til en mulig startup. Vi tilbyr veiledning av våre coacher og har et akseleratorprogram som går en gang i semesteret, med to ulike nivåer. 

Les mer om de ledige stillingene.


 

Publisert 20. okt. 2020 16:13 - Sist endret 27. nov. 2020 15:40