- Tofaktorautentisering er innført for ansatte, studenter og tilknyttede for Microsoft Office 365-tjenester Microsoft Office 365 (Teams, OneDrive etc) og for tjenester som bruker Feide til pålogging
- Tofaktorautentisering vil skrus på for flere tjenester høsten 2022 i henhold til en utrullingsplan.
- På UiO anbefaler vi bruk av app på mobiltelefon til autentiseringen i tillegg til passord. Det er også mulig å bruke et autentiseringsprogram på datamaskin. Hvis ingen av alternativene passer deg, kan du ta kontakt med IT-helpdesk for tilpasset løsning.
- Tofaktorautentisering (2FA) er også kjent som sikker pålogging og multifaktorautentisering (MFA)
Ta i bruk
Tofaktorautentisering blir slått på for tjenester etter hvert, i henhold til en utrullingsplan.
Hjelp og veiledning
Kom i gang:
- Vil du at alt skal være klart til tofaktorautentisering blir slått på?
-
Møter du krav om tofaktorautentiering nå, men har ikke satt opp appen på forhånd?
Søk i veiledningene
Hvem kontakter jeg?
For hjelp eller spørsmål om tofaktorautentisering, kontakt helpdesken.
Nytt om tofaktorautentisering på UiO
Tofaktor for Feide-innlogging fra 20. juni:
Kontakt brukerstøtte:
Ring oss
Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.
Telefonnummer: 22 84 00 04
Send inn sak til oss
Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.
Gå til e-postBook et videomøte over Zoom
Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.
Book et videomøte