Studentslippet: Finn ditt Oslo

I morgen, lørdag 19. august, skal studentene ta over Oslo. Det er endelig tid for Studentslippet!

Bildet kan inneholde: tekst, skrift, rosa, aqua, linje.

Studentslippet er en gratis «bli-kjent-med-Oslo-dag» både for de som kjenner byen fra før, og de som er nye her.

Bakgrunnen for Studentslippet er at vi vet hvor mye Oslo har by på. Samtidig vet vi at det kan ta litt tid å bli kjent her. Derfor har UiO gått sammen med SiO, HiOA, BI og Oslo kommune for å hjelpe studentene på vei. Vi ønsker å vise at Oslo er Studenthovedstaden med et rikt kulturliv og masse morsomme aktiviteter.

Hvordan gjør du Studentslippet?

1. Møt opp med faddergruppe, alene eller med venner i St. Olavs gate 32, mellom kl 11.00 og 14.00.
  2. Få armbånd, kart og program for dagen
  3. Byen er din!

Listen over aktiviteter er lang, og i St. Olavs gate kan du få hjelp til å sette sammen ditt eget program. Her er noen smakebiter fra programmet:

• Ut på tur med DNT Ung
  • Se Oslo fra fjorden med MS Bjørvika
  • Skam-safari
  • Is og utsikt fra Siloen på Grunerløkka
  • Padle kajakk på Sørenga

Her er en komplett oversikt over aktivitetene vi byr på

I tillegg til å bli kjent med Oslo, er Studentslippet også en gyllen anledning til å få møte studenter fra andre utdanningsinstitusjoner eller fra andre land.

Vi ønsker dere en fabelaktig dag i denne fine byen vår!

Publisert 18. aug. 2017 13:00 - Sist endret 10. mars 2021 12:21
Foto: Jarli & Jordan/UiO

Rektoratbloggen

Vårt ønske er at UiO styrker sin evne til samspill internt og eksternt. Målet er å utnytte den enestående posisjonen vi har som hovedstadsuniversitet i en av de mest kunnskapsintensive regionene i Europa.

I Rektoratbloggen skriver vi om saker av stor betydning for UiO.

Foto: Jarli & Jordan/UiO