Høgskolen i Østfold har lansert nye nettsider med Vortex

Onsdag 20. juni lanserte Høgskolen i Østfold nye nettsider. De er første høgskole ut i det nye samarbeidet i sektoren om publiseringsløsning og nettsider.

Kort om løsningen

Nesten all studieinformasjon fra FS (Felles studentsystem)

Høgskolen i Østfold er aktiv bruker av EPN, og store deler av informasjonen som publiseres om studieprogrammer og emner hentes derfor direkte fra FS via webtjenestene til FS.

Informasjon hentes hver gang en bruker besøker en program- eller emneside med et minimum av forsinkelse. Dette gjør det enkelt for innskrivere å kvalitetssikre hvordan informasjonen som legges inn i FS blir seende ut på nett.

Deler på det meste

Disse samarbeider om nettsider og publisering

• Høgskolen i Østfold
  • Høgskolen i Molde
  • Universitetet i Oslo

Les mer om samarbeidet

Utover en mer omfattende bruk av FS enn vi har på UiO, så gjenbruker nettstedet til Høgskolen i Østfold mange av de samme konseptene og tekniske løsningene som er utviklet og brukes på UiOs nettsider.

Delingen omfatter alt fra nettsidemaler, informasjonsarkitektur til interaksjonsdesign for nettsidekomponenter som menyer, studieprogramvelger, arrangementslister m.m.

På denne måten kan vi levere brukervennlige og gjennomtestede løsninger effektivt og med lav kostnad.

Bred involvering fra UiO

Hos Høgskolen i Østfold har USIT hatt ansvar for bl.a. prosjektledelse, interaksjonsdesign, teknisk utvikling og automatisk flytting og tilpassing av innhold fra de gamle nettsidene.

I tillegg har nettrådgivere fra Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon (SKS)  bistått med redaksjonell veiledning, opplæring og kurs i prosjektperioden.

Dette er bare starten

Vi gleder oss til fortsettelsen og gratulerer Høgskolen i Østfold med nye nettsider.

Publisert 27. juni 2018 16:04 - Sist endret 11. juli 2023 21:33
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere