Oppbygging og gjennomføring
Studieretningen i kommunikasjon, design og læring er et fulltidsstudium på to år og 120 studiepoeng. Studiet er ikke tilrettelagt for å kombineres med jobb på dagtid.
Studieløp fra høsten 2023
Studiet består av teoriundervisning, seminarer, praktiske øvelser og praksis.
- 1. semester kombinerer du studier i metode med introduksjon til den faglige spesialiseringen i studiet
- 2. semester har du obligatorisk praksis i 5 uker og fortsetter med faglig fordypning. I dette semesteret skal du også skrive en prosjektbeskrivelse for masteroppgaven, og du får tildelt en veileder
- 3. semester har du teoristudier, obligatorisk praksis i 5 uker, og du arbeider med masteroppgaven
- 4. semester er det fokus på masteroppgaven
Vær oppmerksom på at deler av undervisningen vil kunne foregå på engelsk.
Studieløp fra høsten 2019
Praksis
I andre og tredje semester har du praksis. Gjennom praksisen får du mulighet til å se din teoretiske kunnskap opp mot utfordringer i en arbeidshverdag. Du får også innsikt i hvordan din kompetanse er relevant for ulike arbeidsoppgaver. Les mer om praksis på master i pedagogikk.
Utveksling
Vi anbefaler at du reiser på utveksling i 2. semester
Masteroppgaven
Masteroppgaven er en viktig del av ditt studiet. Sett deg tidlig inn i hva som er de praktiske og faglige rutinene når du skal skrive og levere din masteroppgave.
Honours-sertifikat
Er du faglig ambisiøs? Det er mulig å supplere mastergraden med et honours-sertifikat på 20 studiepoeng. Du tar sertifikatet samtidig med masteren.
Tidligere studieordninger:
Vitnemål og grad
Studiet leder fram til graden: Master i pedagogikk, studieretning Kommunikasjon, design og læring
Vitnemålet blir utstedt når du har avlagt emner som til sammen oppfyller kravene til en grad. Les mer om vitnemål.
Emne- og semestersider
Klikk deg inn på hvert emne (se i tabellen ovenfor) for å finne blant annet:
- Timeplan
- Tid og sted for eksamen
- Pensum og læringskrav
Studiekvalitet
Studieprogrammer og emner blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle studiekvaliteten.