English version of this page

Administrere medlemskap i Educloud Research

Som PI eller admin for et prosjekt kan du godkjenne eller avvise medlemsskapsøknader, fjerne eksisterende medlemmer fra prosjektet, og legge til eller fjerne andre administratorer.

Brukere må på forhånd sende inn søknad om medlemskap i ditt prosjekt.

Prosjektadministratorere kan administrere medlemskap i Educloud Research-portalen.

  1. Gå til research.educloud.no/login og logg inn med ec-brukernavn og passord.
  2. Velg Projects i venstremenyen.
  3. Klikk Select project til høyre for det prosjektet du ønsker å administrere medlemskap for.Bildet kan inneholde: rektangel, gjøre, skjermdump, nummer.

Godkjenn eller avvis medlemskapssøknader

  1. Velg Users i venstremenyen under Project.Bildet kan inneholde: gjøre, rektangel, skjermdump, nummer.
  2. Klikk på Applicants i toppmenyen.Bildet kan inneholde: rektangel, gjøre, parallell, operativsystem, skjermdump.
  3. Her kan du velge Accept eller Reject for hver søker.
    • Godkjente søkere vil automatisk bli lagt til prosjektet, og motta e-postvarsel.
    • Avviste søkere vil ikke bli lagt til prosjektet.

Fjern medlemmer

Administratorer kan fjerne brukere fra prosjektet.

  1. Etter at du har logget inn og valgt prosjekt, velg Users i venstremenyen.In the tab users, you will see all participants in the project. On the right side of every member, there is a "remove"-button
  2. Under Participants-fanen, klikk på Remove-knappen til høyre for medlemmene du ønsker å fjerne.

Behandle administratorrettigheter

Standardrollen til en bruker i et prosjekt er Researcher. Rollen kalt Admin gir ekstra rettigheter som ikke alle brukere trenger. Iblant kan det være ønskelig å legge til eller fjerne brukere som administratorer.

  1. Etter at du har logget inn og valgt prosjekt, velg Admin users i venstremenyen (hvis dette er mulig).
  2. Active users-fanen viser alle brukere som for øyeblikket er administratorer. Her kan du fjerne administratorrettighetene til en bruker ved å klikke Remove from admin group på høyre side. Bildet kan inneholde: produkt, rektangel, font, materiell egenskap, skjermdump.
  3. Add users-fanen viser alle brukere som ikke er administratorer. Du kan legge til en bruker som administrator ved å klikke Add to admin group på høyre side. Bildet kan inneholde: rektangel, font, skjermdump, parallell, programvare.

Legg merke til at i lister over brukere er det en Role-kolonne som viser rollen til hver bruker i lista.


Søk i veiledningene
Kontakt brukerstøtte:

Ring oss

Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.

Telefonnummer: 22 84 00 04

Send inn sak til oss

Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.

Gå til e-post

Book et videomøte over Zoom

Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.

Book et videomøte

Chat med oss

Vår chat er bemannet mellom 09:00 og 16:00 på hverdager.

Åpne chat
Publisert 24. juni 2021 13:30 - Sist endret 21. juni 2022 13:24