Kunnskaper
Etter fullført studie skal du
- kunne dokumentere god kjennskap til ulike modeller for opplæring og læring i arbeidslivet
- vise kjennskap til ulike perspektiver på teknologi og hva slags roller den kan ha i kunnskapsutvikling og læring i arbeidslivet
- kunne dokumentere forståelse for sentrale begreper og teorier om læring, organisasjonsutvikling og profesjonell ekspertise
- kunne skille ulike forskningsdesign for studier av læring i arbeid fra hverandre, og dokumentere forståelse for deres styrker og begrensninger.
Ferdigheter
Etter fullført studie skal du
- ha ferdigheter i å lede, planlegge og evaluere læringsprosesser for individer og organisasjoner
- kunne anvende teoretiske perspektiver på læring i arbeid i kartlegging av kompetansebehov
- kunne analysere praktiske situasjoner med henblikk på faktorer som virker hemmende eller fremmende for innovasjon og andre former for endring
- kunne identifisere og drøfte teoretiske argumenter i empirisk forskning om læring og kunnskapsutvikling i arbeidet.
Generell kompetanse
Etter fullført studie skal du
- ha analytisk og forskningsbasert kompetanse i ulike spørsmål som gjelder læring og profesjonell utvikling i arbeidslivet
- kunne kommunisere om faglige problemstillinger og formidle egne faglige vurderinger i på en relevant måte overfor ulike målgrupper
- vise bevissthet om fagpedagogens profesjonelle rolle i arbeidslivet og hans/hennes samfunnsansvar
- kunne argumentere, skriftlig og muntlig, for teoribaserte vurderinger av praktiske arbeids- og læringssituasjoner
- vise evne til samarbeid med andre i utforsking og løsning av faglige problemstillinger.