English version of this page

Kontaktpunkter for endring av personopplysninger

Er du student og vises ikke i personsøk?

Studenter må aktivt godkjenne visning i personsøk ved å velge dette i Studentweb.

Er du student og skal rette feil oppføring av navnet ditt?

Kontakt Knutepunktet. Ved navneendring må du kunne framvise gyldig legitimasjon med det nye navnet, eventuelt vielses- eller partnerskapsattest.

Er du student og skal rette feil i brukernavn eller e-postadresse?

Kontakt Lokal IT.

Er du ansatt og vises ikke i personsøk?

Nyansatte vises først i personsøk et par dager etter tiltredelse. Dersom det går lenger tid, sjekk om du evt har reservert deg mot visning i Studentweb. Hvis du fortsatt ikke vises, kontakt lokal personalkonsulent.

Er du emeritus/pensjonert professor og vises ikke i personsøk?

Kontakt administrativ leder ved din tidligere enhet om mulighet for forlenget tilknytning til UiO.

Er du ansatt og skal rette feil i brukernavn eller e-postadresse?

Kontakt Lokal IT.

Er du ansatt og skal rette feil i navnet ditt?

Kontakt lokal personalkonsulent. Ved navneendring må du kunne framvise gyldig legitimasjon med korrekt navn, eventuelt melding om navneendring fra Skatteetaten (skatteetaten.no).

Er du ansatt og skal rette feil i/mangel på dine telefonopplysninger?

Er du ansatt og skal rette feil i post- eller besøksadressen din?

Er du ansatt og vises med feil stillingstittel?

Er du ansatt og vises med tilknytning til feil enhet?

Sjekk først Brukerinfo. Under fanen Person finner du Primærtilknytning. Her kan du velge hvilken av dine tilknytninger som skal vises som primærtilknytning. Dersom du ikke finner din primærtilknytning i listen, ta kontakt med lokal personalkonsulent.

Feil opplysninger om enhet?

Vises en enhet med feil opplysninger, er det administrativ leder som tar kontakt med lonn-hjelp@admin.uio.no.