En god kontekst får deg langt

Vi lever en tid der det er vanskeligere å finne en dypere mening i arbeidet man gjør.

Bildet kan inneholde: rullestol, produkt, hjul, spoke, møbler.

Når Ikea tar over designmarkedet, hvor ligger mulighetene for eierne av designbyråer og tekstilfabrikker. Idag vil jeg snakke om min fars arbeidsplass, Gamle Oslo Tre og Tekstil. Dette er ikke en vanlig bedrift. GOTT skiller seg ut fordi de ansetter mennesker med ulike former for mentale eller fysiske handicap. Dette har alltid vært noe som påvirket min tankegang som en aspirerende kreativ person. Når man ser vanskelighetene ved å få seg en jobb i designmarkedet viser det seg at det å anvende nye modeller for drivselen av byråer, kan føre med en særegen verdi i produktene som skapes. Samtidig som man ikke kan se forskjell på et produkt fra GOTT og et vanlig designbyrå sitt produkt, vil konteksten da løfte verdien til produktet over en annen leverandør.

Av Sivert Bjelland Sevatdal
Publisert 3. mars 2020 18:23 - Sist endret 3. mars 2020 18:23
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere

About-image

Denne bloggen

Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forstås i et designkulturelt perspektiv.