English version of this page

Hvorfor kommer ikke utskriften min?

Kontroller at du skriver skriver ut på riktig skriver, og om det er papirstopp eller lignende. Sjekk også utskriftskvoten.

Sjekkliste hvis du ikke finner utskriften din

Sjekk om det er noe galt med skriveren

Er skriveren slått på? Har den papirstopp? Er den tom for papir? Er det noe galt kontakter du lokal IT eller termvakt.

Har skriveren kortleser? 

Legg kortet mot kortleseren. Hvis du må registrere kortet ditt får du en automatisk e-post med den nødvendige PUK-koden. Registrering gjør du på selvbetjeningsportalen for utskrift.
Les mer om utskrift på skriver med kortleser.

Sjekk hvilken skriver du skriver ut på

Velg Print/Skriv ut igjen. I dialogboksen ser du hvilken skriver utskriften blir sendt til. Inneholder banen til skriveren pullprint, kan du hente utskriften på nærmeste skriver med kortleser. Er du usikker kan du kontakte lokal IT eller termvakt.  

Har du nytt kort?

Hvis du har nytt kort og skriver ut på skriver med kortleser, må du registrere kortet. Det gjør du på selvbetjeningsportalen for utskrift. Hvis du må registrere kortet ditt får du en automatisk e-post med den nødvendige PUK-koden.

Sjekk kvoten

Er utskriftskvoten din tom? Du kan sjekke kvoten på utskrift.uio.no. Les hvordan du sjekker kvoten eller kjøper flere utskrifter.

Utskrifter som tar lang tid

Enkelte dokumenter tar lang tid å skrive ut. Det kan skyldes svært mange sider, svært høy oppløsning, eller annet. Vær tålmodig.

Publisert 15. juli 2015 09:41 - Sist endret 10. feb. 2021 12:23