Inger jobber med å forvalte og videreutvikle frivilligheten i Amnesty. Organisasjonsteorien og forståelsen hun fikk på masterstudiet er grunnsteinen for det meste hun gjør i jobben sin.
Hva kan jeg jobbe med?
Tidligere studenter med master i organisasjon, ledelse og arbeid jobber i en rekke forskjellige bedrifter og organisasjoner. I tillegg til karriereintervjuene under, kan du lese om arbeidslivet til til tidligere studenter i Kandidatundersøkelsen fra 2018.
De tre tidligere OLA-studentene Sunniva, Cecilie og Kjetil jobber alle innenfor KPMG, men i ganske forskjellige stillinger, noe som også er med på å belyse tverrfagligheten i programmet.
Elena jobber som kommunikasjonsrådgiver i MSL. En variert jobb med arbeidsoppgaver som strekker seg fra å skrive korte postetekster til sosiale medier til langsiktig strategisk rådgivning.
Sunniva jobber som konsulent i KPMG People & Change. Hun sikrer at organisasjoner tar hensyn til det menneskelige aspektet gjennom strategisk arbeid og ved organisasjonsendringer.
Cecilie jobber som associate i KPMG Digital Workflow. Hun hjelper HR-avdelinger med rådgivning og implementering av teknologi for å automatisere manuelle oppgaver og frigjøre tid til strategisk arbeid.
Sofia jobber som førstekonsulent innen HR ved Universitetet i Oslo. Hun har en variert arbeidshverdag hvor hun håndterer alt fra saksbehandling, lederstøtte, rekruttering og rådgivning innen HR.
Kjetil jobber som konsulent i KPMGs Forensic-avdeling, en avdeling som jobber med gransking og compliance. Han er en del av teamet som jobber med å sikre ansvarlige leverandørkjeder for ulike kunder.
Jenny jobber som forbedringsleder i Spordrift, Region Øst. På studiene lærte hun å diskutere komplekse problemstillinger og stille kritiske spørsmål, noe hun drar stor nytte av i jobben sin i dag.
Andreas jobber som designer og researcher for brukeropplevelse i Cisco. Hans oppgave å dele og videreformidle innsikt til resten av organisasjonen på en kreativ og visuell måte - slik at organisasjon størst mulig innflytelse på omgivelsene gjennom organisasjonens produkter.
Lars jobber som merkevarerådgiver i Norsk Tipping. En stor del av jobben hans er å komme med innspill, delta i innsikts-/utviklingsarbeid og gi anbefalinger fra et merkevareperspektiv.