UiO-mobilabonnement

Alle endringer må godkjennes av din leder med BDM (budsjettdisponerings-myndighet).

Priser og data

  • Abonnementspriser finner du i avtalekatalogen.
  • Standard UiO-abonnement er på 5 GB data.
  • Du blir varslet på SMS når 80% og 100% av datamengden er brukt opp.
  • Hvis du har behov for å endre abonnement til et med mer data per måned, må du sende en e-post til mobilabonnement@admin.uio.no. Husk å oppgi mobilnummeret det gjelder og å sette din nærmeste leder med BDM som cc i e-posten slik at leder kan godkjenne endringen.
  • Kjøp av mer data forutsetter godkjenning fra din BDM siden dette fører til en ekstra kostnad for UIO. Mer data kjøpes via SMS, telia.no/minside eller Telias app.

  • I Telias app kan du sjekke dataforbruket fortløpende. Appen lastes ned fra Google Play eller Apple Store.

Nytt UiO-abonnement

For å få opprettet et nytt UiO-abonnement, fyll ut og send inn nettskjema for nytt mobilabonnement.

Roam Like Home

Roam Like Home gir deg mulighet til å ringe, tekste og surfe i EU, EØS og Sveits akkurat som hjemme når du er i disse landene.

Du bruker da av dine inkluderte data og får ingen ekstra utgifter ut over dette. Roam Like Home dekker samtaler og meldinger mellom land i EU, EØS og Sveits når du er i disse landene.

Merk: Gjelder ikke Færøyene, Monaco, Jersey, Guernsey, Andorra, Reunion og San Marino. Gjelder kun den greskkypriotiske/sørlige delen av Kypros. For den nordlige delen av Kypros gjelder tyrkiske priser. Roam Like Home gjelder heller ikke abonnement for mobilt bredbånd.

Merk: Når du befinner deg i Norge, kan du ringe og sende SMS gratis fra Norge til EU, EØS og Sveits.

Min side

Vi anbefaler alle å lage seg en bruker på Min side for å ha kontroll over abonnementet sitt:

  1. Gå til http://telia.no/
  2. Klikk på logg inn.
  3. Huk av for Jeg er ny på min side.
  4. Skriv inn mobilnummer for å motta engangskode.
  5. Lag et eget passord. (BrukerID vil alltid være mobilnummeret ditt.) Du vil nå ha tilgang til ditt eget abonnement. Her vil du få en oversikt over ditt forbruk, kunne administrere viderekoblinger samt sende SMS fra internett etc.

Tips: Du kan også laste ned appen Telia for en oversikt på mobilen.

PIN og PUK-kode

  • PIN- og PUK-kode står på baksiden av plastkortet SIM-kortet er festet til når du mottar det.
  • Ta vare på kortet med PUK-koden, som du trenger for å låse opp telefonen hvis du har tastet feil PIN-kode tre ganger.
  • Skulle du miste både PUK- og PIN-kode, kontakt mobilabonnement@admin.uio.no for å få PUK-koden fra Administrator ved Seksjon for innkjøp. Ingen har tilgang til PIN-koden din, men du kan benytte PUK-koden til å låse opp telefonen for å lage ny PIN-kode.
Publisert 20. juni 2019 12:35 - Sist endret 27. juni 2019 14:03