UiO-mobilabonnement

Alle endringer som fører til økt kostnad må godkjennes av din leder med BDM (budsjettdisponeringsmyndighet).

Abonnement og datapakker

  • Standard UiO-abonnement er på 8 GB data. For info om andre abonnement og datapakker, se avtalekatalogen.
  • Du blir varslet på SMS når 90% og 100% av datamengden er brukt opp.
  • Hvis du har behov for å endre abonnement til et med mer data per måned, legge til/fjerne SIM e.l., må du sende en e-post til mobilabonnement@admin.uio.no. Husk å oppgi mobilnummeret det gjelder. Dersom endringen fører til økt kostnad, må du også oppgi navnet på din nærmeste leder med BDM slik at leder kan godkjenne kostnaden.
  • Kjøp av ekstra datapakker som belastes mobilfaktura forutsetter godkjenning fra din BDM, da dette fører til en ekstra kostnad for UiO. Datapakker kjøpes via SMS, telia.no/minside eller Telias app.

  • I Telias app kan du sjekke dataforbruket fortløpende. Appen lastes ned fra Google Play eller Apple Store.

Nytt UiO-abonnement

For å få opprettet et nytt UiO-abonnement, fyll ut og send inn nettskjemaet Nytt UiO-abonnement.

Avslutte UiO-abonnement

For å få avsluttet et UiO-abonnement, fyll ut og send inn nettskjemaet Avslutte UiO-abonnement. (NB: Dette skjemaet skal også benyttes for brukere som ønsker å ta med seg nummeret de har hos UiO i dag til et privatabonnement.)

Roam Like Home og utlandspriser

Roam Like Home gir deg mulighet til å ringe, tekste og surfe i EU, EØS og Sveits akkurat som hjemme når du er i disse landene.

Du bruker da av dine inkluderte data og får ingen ekstra utgifter ut over dette. Roam Like Home dekker samtaler og meldinger mellom land i EU, EØS og Sveits når du er i disse landene.

Merk: Gjelder ikke Færøyene, Monaco, Jersey, Guernsey, Andorra, Reunion og San Marino. Gjelder kun den greskkypriotiske/sørlige delen av Kypros. For den nordlige delen av Kypros gjelder tyrkiske priser. Roam Like Home gjelder heller ikke abonnement for mobilt bredbånd.

For utlandspriser, gå til Telias side, velg "Bedriftsabonnement" og land.

Min side

Vi anbefaler alle å lage seg en bruker på "Min side" for å ha kontroll over abonnementet sitt. Telia benytter seg av BankID for innlogging. Før du kan logge på første gang må du sende en e-post til mobilabonnement@admin.uio.no og be om at din f.dato blir lagt inn på din bruker. E-posten må inneholde ditt mobilnummer og din f.dato (dd.mm.åååå).

Tips: Du kan også laste ned appen "Telia" for en oversikt på mobilen.

PIN og PUK-kode

  • PIN- og PUK-kode står på baksiden av plastkortet SIM-kortet er festet til når du mottar det.
  • Ta vare på kortet med PUK-koden, da du vil trenge den for å låse opp telefonen hvis du har tastet feil PIN-kode tre ganger.
  • Skulle du miste både PUK- og PIN-kode, kontakt mobilabonnement@admin.uio.no for å få PUK-koden fra Administrator ved Seksjon for innkjøp. Ingen har tilgang til din PIN-kode, men du kan benytte PUK-koden til å låse opp telefonen og lage ny PIN-kode.
Publisert 20. juni 2019 12:35 - Sist endret 2. jan. 2024 09:00