Epay - varelinjer

  • Varelinjene viser hva betalingene faktisk gjelder
  • Varelinjene velges etter registrering av kundeinformasjon; navn, epost adresse og adresse
  • Kunden velger hvilken tjeneste eller vare man ønsker å bestille

Siden E-pay er en betalingsside, og ikke er en registrering og/eller informasjonsside, så må ha alle varelinjene en pris. Men det er mulig å gi tilleggsinformasjon til kunden. Derfor kan man velge noen typer av varelinjer som for eksempel heter "kommentar", "overskrift" eller "tekstfelt med kommentarer". Det er også en mulighet for å opprette varelinjer som ikke har en pris, men dette valget er ikke så aktuelt på grunn av rapporteringsvanskeligheter.

Kundene velger varene først, og blir deretter sendt videre til en betalingsside. Her blir de bedt om å skrive inn kortopplysninger og bekrefte ordren. Dersom betalingen godkjennes, sendes kunden til en kvitteringsside i Epay. Kunder får også en kvittering på e-post.

Varelinjene som har mer enn et valg kan summeres automatisk, og kunden ser og betaler totalsummen. I totalsummen for kunden inkluderes administrasjonskostnad i form av gebyr til kortselskapet på 2,6% av innbetalt beløp, og mva (hvis det er en mva-pliktig aktivitet). Kunden ser ikke detaljene om administrasjonskostnad/transaksjonsavgift og mva når betalingen pågår. Disse detaljene vises til aktivitetseiere i godkjente order, i exel-rapporten og i kvitteringen for kunder.

Det er systemadministratorene i RS som har rettigheter til å opprette varelinjer.

 

Av SR / Selvin Ustgård
Publisert 11. mai 2015 15:40 - Sist endret 22. nov. 2018 09:56