Torsdagsnytt 21. april 2022

Lærebokstipend 2022 fra CappelenDamm

Har du en god idé til en lærebok for høyere utdanning? Da kan du søke vårt lærebokstipend for 2022.

Cappelen Damm Akademisk deler ut inntil 250 000 kroner i skrivestipend til ett eller flere lærebokprosjekter.

Les om Lærebokstipendet

Søknad sendes på e-post til forfatterstipend@cappelendamm.no

Søknadsfrist 9. mai

CAS-stipender - søknadsfrist 9. juni 2022

Senter for grunnforskning (CAS) nå har lyst ut to Young CAS Fellowships for perioden januar 2023 – desember 2024. Målet med ordningen er å støtte fremragende yngre forskere - dvs forskere under 40 år - ved å gi dem muligheten til å bygge selvstendige forskningsnettverk og få erfaring som forskningsledere. Mer informasjon om programmet finnes i utlysningen.

Engelsk versjon

Sommerskoler i Paris, Oslo og Berlin

Gjennom universitetsalliansen Circle U. tilbyr vi gratis sommerskoler i Paris, Oslo og Berlin innen global helse, demokrati og klima.

Les om sommerskolene og send søknad her

Søknadsfrist for sommerskolene er 29. april

Nominert til årets tidsskriftartikkel 2021

Artikkelen av Mona Naomi Lintvedt i Oslo Law Review er nominert som årets tidsskriftsartikkel (COVID-19 Tracing Apps as a Legal Problem: An Investigation of the Norwegian ‘Smittestopp’ App).

Av andre fra fakultetet er det en artikkel av Anders Løvlie som er nominert fra Kritisk Juss

Mer om nominasjonen og kåringen

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 21. apr. 2022 15:19 - Sist endret 21. apr. 2022 15:19