Nyhetsbrev uke 45

Kjære alle,

Mandag og tirsdag denne uken har våre sykepleiere sørget for at årets influensavaksine ble gitt under trygge omstendigheter. Foreløpig rapporteres det om at 160 personer har fått vaksinen. Jeg er svært glad for at så mange har tatt årets influensavaksine, og minner samtidig om at det fortsatt er mulig å ta vaksinen, da den tilbys mandag 13. november og tirsdag 14. november fra kl. 0900-1500 på rom 140-141 i mellomgangen ved Store Aud.

Bilde av sykepleiere Her er noen av sykepleierne våre representert ved Bente Teigmo og Marita Evensen. Foto: Privat

Brannalarm

Onsdag morgen startet litt brutalt med at brannalarmen gikk, og både pasienter, ansatte og studenter måtte ut av bygget. Det er kaldt og surt å stå ute en tidlig morgen i november, og ingen ønsket situasjon, men det var fint å oppleve at rutinene fungerte som de skulle, og at våre ansatte tok  godt vare på pasientene også når en slik episode inntreffer.

OPUS

Opus tar tid og krever mye oppfølging fra klinikkene. Vi må lære å bruke systemet og alle gjør en stor innsats. Arbeidsgruppene har kommet med sine anbefalinger og disse vil bli kommunisert videre fortløpende. Gruppene har jobbet grundig og godt. Denne uken jobber vi videre med e-resept og tilgang i Folkeregisteret. UiB har lignende utfordringer og vi jobber felles for å få Persontjenesten på plass. Helfo har gått igjennom alle krav og videre innsendinger skal gå automatisk med god kontroll gjennom applikasjonssvar. Alle instruktører må passe på å trykke på T-knappen slike at fagledere og signeringsansvarlige kan sende inn regelmessig. For at frikort skal oppdateres bør innsending gjøres minst en gang pr uke. Det gjøres en innsats for å få felles faktureringsrutiner og prosedyrer. Ved spørsmål om innstillinger eller bruk av Opus skal kundeservice kontaktes på 66776040, ved spørsmål om aktivering av brukere, utstyr og koblinger skal IT kontaktes gjennom it-hjelp@uio.no.

Vi skal også søke etter en Opus-koordinator. Det vil være en intern utlysning. Stillingen skal fortsette arbeidet med å gjennomføre den resterende implementeringen av Opus og senere koordinere administrative forhold knyttet til Opus.

Ellers kan jeg informere om at fakultetet har fått tildelt 5 millioner av Eiendomsavdelingen/UiO til oppgradering av ansattetoaletter i Geitmyrsveien 71. Midlene er tildelt for 2024, og arbeidet settes i gang så snart som mulig på nyåret. Videre har UiO avsatt midler til utskifting av solskjerming og alle vinduer i G71, men dette skjer ikke før i 2025.

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god helg.

Hilsen Carl

Publisert 10. nov. 2023 13:59 - Sist endret 17. nov. 2023 12:09