Formål
Gi deltakerne kunnskap om:
- Veiledning og bruk av sosiale medier ved UiO.
- Framgangsmåte for selv å utvikle et redaksjonelt planverk for sosiale medier.
- Facebooks algoritmer og hvordan man kommuniserer i og bruker sosiale medier.
- Hvordan måle og evaluere innsatsen i sosiale medier?
- Hva SKS kan bidra med av tjenester.
Innhold
- Hvorfor er UiO tilstede i sosiale medier?
- Mål, målgrupper og redaksjonell profil
- Slik jobber redaksjonen – helt konkret
- Innholdsprosess; bilde, tekst og video
- Moderering, språk og kundeservice
- Kort om algoritmer, trender, brukervaner
- Hvordan måle innsatsen i sosiale medier?
- Hva kan SKS bidra med av tjenester?
Målgruppe
Kommunikasjonsmedarbeidere som jobber operativt med sosiale medier, og som ønsker seg mer kunnskap og ferdigheter om hvordan jobbe redaksjonelt og målrettet mot en ung målgruppe.
Forkunnskaper
Det er ingen krav til forkunnskaper.
Rammer
3 timer
20 deltakere
Kursholder: Malin Littauer Yndesdal (redaktør for sosiale medier ved UiO)