English version of this page

Melde inn ny leverandør eller ny avtale, endre leverandøropplysninger eller endre/legge til e-postadresse

Det er mange leverandører i bestillings- og fakturasystemet UNIT4 ERP, og flere har vare- eller tjenestekatalog. Enhetene kan selv melde inn leverandører som det er behov for å ha tilgjengelig i UNIT4, eller endringer på eksisterende leverandører. Da bruker du et innmeldingsskjema.

For: innkjøper, fagrekvirent, anskaffelsesrådgiver

Viktig før innmelding

  • Sjekk først hvilke leverandører som er registrert i UNIT4 ERP. Det er Fagrekvirent, Innkjøper og Kostnadsgodkjenner som har tilgang til å gjøre dette. Se veiledningen for hvordan du sjekker hvilke leverandører som ligger i leverandørregisteret i UNIT4.
  • Sørg for at du melder inn korrekt informasjon. For norske leverandører kan mye informasjon hentes fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske leverandører må selv fylle ut skjema med korrekt leverandørinformasjon.Informasjonen du mottar kan kopieres over i nettskjemaet du sender inn.
  • For å sikre at norske leverandører åpner spamfilteret for bestillinger fra UiO, må du sende et informasjonsbrev til leverandøren som skal opprettes for å informere om hvilken adresse UiO-bestillinger kommer fra, samt hvordan leverandøren skal sende faktura til UiO- (Utenlandske leverandører får denne informasjonen via skjemaet de må fylle ut)
  • Det kan ta opptil en arbeidsdag etter mottak av korrekt utfylt skjema til leverandøren er opprettet i UNIT4 ERP.

Skjemaer og vedlegg

Meld inn ny leverandør/avtale eller endring av eksisterende leverandør/avtale (nettskjema)

Meld inn registrering/endring av leverandørs e-postadresse (nettskjema)

Meld inn eksisterende leverandør i UNIT4 som ønskes aktivert for bestillinger (nettskjema)

Informasjonsbrev til norske leverandører

Informasjonsbrev/skjema til utenlandske leverandører

Informasjonsbrev/skjema som skal sendes til leverandører oppdateres med jevne mellomrom. Sjekk derfor alltid at du har lastet ned siste versjon før du sender det til leverandør.

Enkeltanskaffelse

Skjemaet brukes også til å melde inn nye avtaler/kontrakter hvor det er inngått en enkeltanskaffelse. Det er kun innkjøpere og anskaffelsesrådgivere på følgende enheter som kan gjøre dette:

  • Seksjon for innkjøp
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Det medisinske fakultet
  • Eiendomsavdelingen

Skjemaet skal sendes inn når ny rammeavtale eller kontrakt er inngått av disse enhetene.

Leverandørens bankopplysninger

Leverandørens bankopplysninger blir av sikkerhetsmessige årsaker ikke registrert i UNIT4 ERP før første faktura er mottatt fra leverandør.

Korrekt data

Vi i Seksjon for innkjøp tar ikke ansvar for at leverandører som meldes inn ligger inne i systemet med korrekte data, kun at de innmeldte dataene legges inn. Hvis en leverandør ligger inne med feil data, send oss et oppdatert skjema slik at vi kan korrigere leverandørinformasjonen i UNIT4 ERP.

Leverandører med katalog

Oversikt over leverandører med katalog i bestillingssystemet (xls)

Publisert 22. apr. 2021 13:53 - Sist endret 15. sep. 2023 12:20