Nytt om Behov til betaling (BtB)

Publisert 17. juni 2024 12:47

Vi nærmer oss sommerferie og informerer med dette om ferieavviklingen i Seksjon for innkjøp. 

Fra og  med uke 28 vil det være redusert bemanning i seksjonen gjennom hele sommeren. Det må derfor påregnes noe lenger saksbehandlingstid enn normalt.

Ellers minner vi om at henvendelser må sendes inn på våre kontaktpunkter, og ikke til enkeltpersoner da disse kan bli liggende ubesvart:

Brukerstøtte Behov til betaling - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Publisert 12. juni 2024 12:11

Dessverre viser det seg at det fortsatt er problemer med punchout til Flyt Catering og Lyreco ved at det ikke er mulig å overføre handlekurven tilbake til Unit4.

DFØ er varslet om saken og jobbe med å finne en løsning.

Publisert 5. juni 2024 12:21

Det viser seg at en flere med innkjøperrolle har fått tilgang til to versjoner av punchout til Flyt Catering.
Dette er en konsekvens av DFØs løsning av en feil med at det ikke var mulig å overføre handlekurven fra Flyt og tilbake til Unit4.

I utgangspunktet skal begge punchoutene fungere for de som har to versjoner og det skal være likegyldig hvilken som benyttes

Publisert 27. mai 2024 14:50

Vi har fått informasjon at et falskt reisebyrå finner deltagere på UiOs konferansesider og kontakter deltagerne direkte. Firmaet som kontakter deltagerne, heter Global Travel Experts Team. Firmaet utgir seg for å være et reisebyrå som tilbyr tjenester på vegne av UiO.

 

Vi ber ansatte om å ikke respondere på henvendelser eller ta kontakt med Global Travel Experts Team.

 

Publisert 23. mai 2024 14:07

DFØ har jobbet med problemet rundt overføring av handlekurv fra Flyt og til dels Lyreco, og problemet skal nå være løst.
Vi beklager eventuelle ulemper dette har medført.

Publisert 21. mai 2024 12:37

Seksjon for innkjøp er på seminar mandag 27. og tirsdag 28. mai og vil derfor ikke utføre noe saksbehandling eller brukerstøtte disse dagene.

 

Dette betyr at:

 

•             innmelding av nye leverandører

•             nye/endrede mobilabonnement

 

må være sendt inn innen torsdag 23. mai kl. 12.00 for å bli behandlet før onsdag 29. mai.

 

Eventuelle henvendelser som kommer inn i løpet av 27. eller 28. mai vil behandles de påfølgende dagene.

 

Publisert 24. apr. 2024 14:00

Vi har fått tilbakemelding om at det kan være vanskelig å finne riktig leverandør ved bestilling, da det ligger mange leverandører synlig som ikke kan brukes til bestilling (for eksempel på grunn av manglende e-postadresse el.l.).

Det er nå gjort et tiltak for å bøte på dette, ved at leverandører ment for bestilling har fått en egen merking. Det er kun leverandører som allerede er brukt, er aktive og har e-postadresse som p.t. er tilgjengeliggjort for videre bruk.

Innmeldte nye leverandører vil fra nå av få denne merkingen og bli synlig for bestilling.

Publisert 21. mars 2024 14:11

Det er inngått ny avtale om busstransport med følgende leverandører:

1. Oslobuss AS

2. VY Buss AS

3. Arnor E. Jenssen Turbusstransport AS

Publisert 12. mars 2024 12:24

Når det bestilles bøker fra Akademika skal leveringsadressen som benyttes i innkjøpsordren være enhetens egen postboksadresse.

Postboksadressen til Logistikk og gjenbruk (Tidl. Budsentralen) postboks 1044 skal ikke benyttes.  Heller ikke gateadresse skal benyttes.