Hvordan bestille mat før avtalen har startet?
Inntil ny avtale er på plass står UiO formelt sett uten leverandør på møtemat. Det er derfor anledning til å bestille til den man vil, men Gastro og Elvebredden er fortsatt tilgjengelig i bestillingssystemet. Av disse har Gastro opprettholdt avtalepriser. Dominos må fortsatt brukes ved behov for overtidsmat eller hurtig takeaway.
Tentativ fremdriftsplan
Foreløpig fremdriftsplan tilsier at avtalen trer i kraft innen utgangen av september. Det er mye som skal på plass i implementeringen. På grunn av strenge krav til bærekraft og brukeropplevelse vil leverandørene utvikle nye retter og det vil utvikles en ny bestillingsløsning. Dette må være på plass og kvalitetssikret før avtaleoppstart.
Nye bestillingsskjema
Nye løsninger for bestilling innebærer at det utarbeides nye felles bestillingsskjema for behovshavere. Disse vil erstatte lokalt utarbeidede nettskjema.
De nye skjemaene vil inneholde ferdigdefinerte måltidspakker. Nye felles skjema for bestilling av bevertning er en forutsetning for å oppnå avtalens ambisiøse mål for bærekraft, samtidig som man forenkler bestillingsprosessen for behovshavere.
I løpet av våren har det foregått testing av nye skjema for utvalgte enheter, og man har høstet erfaringer gjennom bruk. I stedet for at behovshaver i detalj spesifiserer hvilke retter man ønsker vil man heller få presentert ferdige måltidskonsepter som passer den anledningen man vil bestille mat til. Dette er ikke til hinder for at man kan ivareta hensyn til allergier og særskilte kostholdsbehov.
For henvendelser om den nye avtalen, ta kontakt med innkjop@admin.uio.no, eller seniorrådgiver Asle Orseth asors@uio.no.