Ansvarsdeling mellom HF-personal og institutt i opprykkssaker

Merk: Det skal alltid følges fellesrutinene i opprykkssaker!

Ved spørsmål kontakt HR-personal.

Oppgave Personal Institutt Fakultet
HF mottar søknader fortløpende. Dette gjelder også de som ikke trenger ny bedømmelse. X    
Sjekke om fagområdet er i samsvar med opprinnelig kunngjøringstekst. X    
Godkjenning av søknader/fagområder v/dekan. Send på enkel godkjenning i ePhorte.      Dekan
Sende e-post til instituttene med saksnummer til opprykksaken og ber om forslag til bedømmelseskomiteen. X    
Forslag til bedømmelseskomité sendes til personalkonsulent i ePhorte. Evt. Personalkonsulent lagrer forslaget i ePhorte og instituttleder godkjenner.    Leder  

Godkjenning av komité ved dekan. Skjema til dekanens fullmakt finnes på perskons-rutiner-og-maler-opprykk
Sendes på enkel godkjenning i ePhorte, dokumentet knyttes til søknaden.

X    

Sende oppnevnelsesbrev til komitémedlemmer.
Huske å sende med habilitetsvedlegg og mal for innstilling.

X    

Orientering til søker om oppnevning av bedømmelseskomité

X    
Sende søknader m/arbeider til komiteen. X    
Opprette oppdragskontrakt til komiteens eksterne medlemmer. X Leder godkjenner  
Motta kompetanseerklæring fra bedømmelseskomiteen. X    
Sende kompetanseerklæring til dekanen på enkel godkjenning i ePhorte, sammen med fremlegg som finnes på perskons-rutiner-og-maler-opprykk X    
Godkjenne innstillingen.     Dekan
Hvis innstillingen ikke godkjennes av dekan, returnere saken til komiteen. X    
Oversende godkjent innstilling med merknadsfrist til søker. X    
Forberede saken til TUV. X    
Utbetale honorar til komitemedlemmer       X    
Brev om personlig opprykk til søker sendes hovedtillitsvalgte som har 10 dager frist til å uttale seg om lønn.  X    
Sende brev om personlig opprykk til søker når lønn er avgjort. X    
Sende vitenskapelige arbeider tilbake til søker. X    

Publisert 8. nov. 2015 14:47 - Sist endret 30. jan. 2023 14:05