Informasjon fra eksterne for å kunne opprette brukere til BetalMeg
Om behandlingen
Hvorfor har du behov for å samle inn opplysningene?
Innhenting av navn, epostadresse, telefonnummer, kontoopplysninger for å kunne melde inn behov for å opprette brukere hos DFØ for å kunne utbetale refusjoner til eksterne.
Formålet med behandlingen
- Forskningsadministrasjon
- Refusjoner
Rettslig grunnlag for behandlingen
- Avtale
Tidspunkt for sletting og arkivering
Dataene slettes etter endt behandling: Behandling avsluttes normalt etter en uke.
Datamaterialet
Hvilken gruppe tilhører de registrerte?
- Gjester
- Eksterne prosjektdeltakere.
Hvor mange er registrert?
0-99
Hvilke opplysninger samles inn?
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-postadresse
- Passnr, kontonummer
Behandles særlige kategorier av personopplysninger?
Nei
Hvilken klassifisering tilhører dataene?
Gul – Intern
Hvilke metoder, datakilder og verktøy blir brukt til innsamling av personopplysninger?
- Nettskjema
Informasjonssikkerhet
Hvilken personidentifikator brukes?
- Annen direkte identifiserbar personidentifikator
Hvem skal bruke dataene?
- Ekstern databehandler
Hvor registreres, oppbevares og bearbeides personopplysningene?
- Administrative tjenester
Utleveres personopplysninger til andre aktører utenfor UiO?
Ja: DFØ
Brukes det eksterne databehandlere eller underdatabehandlere?
Ja: DFØ
Overføres eller sendes det personopplysninger til utlandet?
Nei
Er risikovurdering foretatt?
Nei: Har ikke konsultert andre for å gjøre en risikovurdering. Behandlingen av denne informasjonen er nødvendig for kunne opprettholde avtaler med eksterne. Risikoen for misbruk ansees som lav med nettskjema, og lavere enn ved bruk av epost.
Er det foretatt personvernkonsekvensvurdering (DPIA)?
Nei