Torsdagsnytt 9. desember

Bildet kan inneholde: himmel, blå, fasade, elektrisitet, by.
Et festbelyst Domus Media tirsdag kveld, i anledning 50-års jubileum til Willy Brandts Nobels fredspris. Foto: Eva Dobos/UiO

Trude Myklebust har fått godkjent sin doktoravhandling

Tittelen er "Fair, orderly and sustainable financial markets? Exploring regulatory challenges arising in a complex, interconnected and evolving financial system amidst increased societal expectations".

Vi gratulerer!

Prøveforelesning og disputas finner sted 1. februar 2022.

UTFORSK-utlysning er publisert

UTFORSK-programmet er et sentralt virkemiddel i Panorama-strategien, regjeringens strategi for høyere utdannings- og forskningssamarbeid med Brasil, India, Japan, Kina, Russland og Sør-Afrika (2016–2020). Fra 2020 er også samarbeid med institusjoner i Canada, USA og Sør-Korea omfattet av programmet.

Les om UTFORSK-utlysningen og søknadsprosessen

Søknadsfrist er 20. april 2022 kl. 12.00

Se mer informasjon: https://diku.no/programmer/utforsk

Revidert utkast til klima- og miljøstrategi godt mottatt av UiOs styre

Universitetsstyret tok for seg revidert forslag til ny og helhetlig klima- og miljøstrategi (pdf) på sitt møte den 7. desember 2021.

Tilbakemeldingene var positive og handlet om at den reviderte utkastet på en god måte har tatt opp i seg sentrale innsigelser som har kommet underveis, og at endringene som er blitt gjort er kloke.

Les mer om responsen og hovedendringene

Minner om å registrere fridager i julen

Ser du fram til å kunne senke farten litt i den kommende julehøytiden? I tillegg til helligdagene får du fri julaften, én dag i romjulen samt nyttårsaften og har anledning til å begynne arbeidsdagen klokken 10.00 i romjulen der arbeidsforholdene tillater det.

Merk: Det nye lønns- og personalsystemet SAPDFØ krever at du søker om fravær for alle disse tre dagene i selvbetjeningsportalen.

Les om hvordan du registrerer fridager i julen

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 9. des. 2021 15:19 - Sist endret 10. des. 2021 11:10