J.nr.: 2022/29939
Sak 1 |
Erfaringer fra PMRs medlemmer
|
Sak 2 |
Diskusjonssak: Formen på møtene i PMR fremover og spørsmål om stedfortredere I løpet av de siste to årene har møtene i PMR vært digitale og fysiske med mulighet for å delta digitalt (såkalte hybridmøter)
I henhold til Styrings- og administrasjonsreglementet §14 oppnevnes det ikke vara for de studieårsansvarlige medlemmene. Særlig i vedtakssaker kan dette bli sårbart ved tilfeller av forfall. Noen medlemmer har sendt en stedfortreder ved forfall.
|
Sak 3 |
Diskusjonssak: Undervisning høsten 2022 Undervisningen for høsten 2022 planlegges som normalt. PMR bes ta stilling til spørsmålet om tilrettelegging og digital undervisning ved kortere sykdom. PMR bes diskutere:
|
Sak 4 |
Diskusjons- og vedtakssak: Eksamen for høsten 2022
Med bakgrunn i den normaliserte samfunnssituasjonen foreslås det at skoleeksamen på studieårene avholdes som normalt høsten 2022, det vil si som fysisk skoleeksamen i Silurveien. Forslag til vedtak: PMR vedtar råd til dekanatet om eksamen for studieårene for høsten 2022
Valgemnene har blitt avholdt som hjemmeeksamener med varighet fra 4 timer - 10 dager. Notat fra eksamensseksjonen og vedlegg Til diskusjon: PMR bes diskutere veien videre for valgemnene og en eventuell videreføring av hjemmeeksamen. |
Sak 5 |
Diskusjonssak: Kildetilgang på skoleeksamen Under pandemien har det ikke vært avholdt fysisk skoleeksamen på rettsstudiet og digitale kilder i eksamensmodus har ikke vært brukt. Til diskusjon:
|
Sak 6
|
Orienterings- og diskusjonssak: CELLs årsplan for 2022 Til diskusjon: CELL ber om innspill fra PMR på følgende punkter:
Vedlegg: CELLs oppsummering av 2021 |
Sak 7 |
Diskusjonssak: Skrivelabsatsning Hilde Westbye, Erling Hjelmeng og Narve Nilssen fra CELL presenterer saken. Våren 2022 prøver CELL ut skrivelab som et tilbud hvor studentveiledere vil veilede studenter i skriving av allerede oppsatte oppgaver (fakultets- og kursoppgaver). Skrivelaben skal styrke studentene skriveferdigheter og øke bevisstheten rundt er klart og forståelig skriftspråk. Tilbudet er i stor grad studentdrevet, men faglærere blir involvert. Til diskusjon: CELL ønsker innspill fra PMR om hvordan faglærerne kan involveres, og hvordan vi kan holde dialog rundt innholdet i de enkelte modulene, og innføring av nye moduler på studieårene og andre programmer. |
Sak 8 |
Saker tatt på fullmakt
|
|
|
Sak 9 |
Eventuelt
|