OD-nytt uke 20

Hold deg oppdatert på nyheter fra dekanatet, IKO og IOB.

Dekanatet

Det er nå ett år siden prosessen knyttet til utredningsarbeidet om en mulig  fellesorganisering av OD-MED startet, og i neste uke, nærmere bestemt 22. mai, vil rapporten bli offentligjort på prosjektets nettside.

Den 22. mai klokken 1145-1215 vil det også bli avholdt et digitalt allmøte for ansatte på OD og MED.  Det er universitetsdirektør Arne Benjaminsen som inviterer til møtet, og leder av arbeidsgruppen Øyvind Fylling-Jensen, vil legge frem rapporten. På dette møte vil det også bli informert om prosessen videre. Det vil bli anledning til å stille spørsmål i chatten.

Her er zoomlenke til møtet: https://uio.zoom.us/j/68498193330

Jeg håper at flest mulig deltar på møtet og leser rapporten.

Ellers har jeg denne uken deltatt på møte i nasjonalt fagorgan for utdanning og forskning innen odontologiske fag. Situasjonen til tannteknikerutdanningen ble diskutert, det er spilt inn fra mange relevante aktører til myndighetene, men vi vet fremdeles ikke hvordan dette vil utvikle seg. Dette er en sak vi alle bør engasjere oss i – vi trenger tannteknikerutdanning i Norge.

En annen svært aktuell sak er at medisinerutdanningene i Oslo, Bergen og Trondheim nå diskuterer å gå over til en bestått/ ikke bestått karakterskala. Det ble luftet om det samme bør gjøres med master odontologi.

Forøvrig kan vi glede oss over varmt og deilig sommervær.  I morgen er det 17. mai med påfølgende pinsehelg og jeg ønsker dere alle en riktig fin feiring og noen gode pinsedager.

Og til alle dere studenter som sitter inne og leser i sommervarmen – LYKKE til med eksamen!

DNS på Aulatrappen på 17. mai
 Det blir 17. mai-konsert med Den norske Studentersangforening klokken 14:00 – 14:30, Trappene ved Universitetes aula

Publisert 16. mai 2024 13:47 - Sist endret 16. mai 2024 13:47