Interne, aktuelle saker fra fakultetet

Publisert 20. juni 2024 16:03

Nå kretser tankene kanskje rundt den forestående sommerferien og alt som skal rekkes innen den tid. QUINT og Språksterk har rukket å avholde vellykkede konferanser på tampen av semesteret. Men vit at det er mange ting å glede seg til til høsten også - så som Helga Eng-forelesningen, CREATEs åpningsseremoni og Week 42!

Publisert 13. juni 2024 15:18

Ho forska på barneteikningar, sjelelivet til tenåringar og grunnla norsk pedagogisk psykologi. Les meir om Helga Eng, plaketten ho fekk denne veka, søkartalet til den nye PPU-masteren, UVs nye møteplass, kvifor løna di er så rar i juni og mykje meir.

Publisert 7. juni 2024 10:07

Første uke i juni er vel overstått, men det er fortsatt masse som skjer frem mot sommeren!

– Noe jeg spesielt bet meg merke i når jeg først flyttet hit var det faktum at man i Norge adresserer hverandre med fornavn uavhengig av hvilken aldrer, kjønn eller tittel man har.
Hvilken ansatt har vi intervjuet på LinkedIn denne uken?
Scroll helt ned for å lese.

Publisert 30. mai 2024 16:00

Denne uka kickstarter vi valgåret, der vi skal velge nytt dekanat for de neste årene!  Har du forslag til kandidater?
Det er dessuten høysesong for disputaser, og allerede i morgen kan du få med deg når Anniken Hotvedt Sundby forsvarer sin avhandling om Kunnskapsspørsmålet i læreplanen i norsk.

Og du? Sørg for å scrolle til bunns! Prisen er et eventyr.

Publisert 23. mai 2024 19:09

Stor nyheit: UV og UiO har fått dispensasjon frå Kunnskapsdepartementet til å tilby ein heilt ny, profesjonsretta master med PPU frå hausten. Søknadsfristen for dei 50 plassane er allereie 10. juni, så hjelp oss gjerne med å spre ordet.

Publisert 16. mai 2024 13:07

Vi gjør oss klar til å feire nasjonaldagen denne uken!

Men ikke før vi har oppdatert dere på det som skjer på fakultetet.

Publisert 8. mai 2024 13:47

UV-nytt er tidlig ute denne uka, og vi kan by på forskerprofil med et viktig engasjement og en mengde spennende arrangementer. Er du for eksempel nysgjerrig på det mye omtalte Språksterk-prosjektet? 12. juni kan du bli inspirert av toppforskere fra Harvard og NYU!

Publisert 2. mai 2024 14:52

Æresdoktor Pamela Grossman er snart tilbake på UV, Samordna opptak-tala får mediemerksemd og UiO tek grep for gode og trygge internasjonale kunnskapssamarbeid.

Publisert 26. apr. 2024 11:26

Ukas store gladsak er økningen i antall søkere til UV!
I tillegg kan du nå foreslå kandidater til høstens dekanatvalg.

Publisert 18. apr. 2024 14:59

Det pågår mange samtaler om kunstig intelligens, teknologi, digitalisering og gaming for tiden, og UV-forskere deltar heldigvis aktivt!

Publisert 11. apr. 2024 14:11

Denne uka gratulerer vi Rogers Kaliisa med pris og Nani Teig med bokutgivelse. Du får også noen hete vårtips i anledning ARK. Vi lukter da på våren nå?

Publisert 4. apr. 2024 14:02

Påska er over og marsjen mot sommaren i gong! Vi minner om at innspelsfristen for haustprogrammet i kulturhuset Domus Bibliotheca er 3. mai og rådar dei som skal ha dialogseminar med stor allmenninteresse om å vurdere dette lokalet framover.

Publisert 22. mars 2024 09:26

Vi sender deg inn i påskeuken med flere podkaster du kan kose deg med i solveggen.

God påske når den tid kommer!

Publisert 14. mars 2024 14:40

Denne ukas heteste tips er fredagens møte i fakultetsstyret, der KI og bærekraft er tema, og en oppfordring til å bli med på vårens vakreste løpeeventyr  Holmenkollstafetten! God snart helg og lesning!

Publisert 7. mars 2024 14:37

Ny bok i norskbokklubben, nye samtalar om kunstig intelligens, spennande disputas i vente, høg IDEA-aktivitet og snart er det kvinnedag. I tillegg skin sola! God lesnad.

Publisert 1. mars 2024 11:36

Vårens første UV-nytt er ute!

Flere forskere fra fakultetet har brukt stemmen sin i media denne uken.

Publisert 22. feb. 2024 15:06

Har du fått påminner om ARK-undersøkelsen? Hent den fram og gjør den nå − din stemme er viktig!

Bærekraft og KI er ellers på agendaen denne vinterferieuka, sammen sammen med flere pedagogiske podkast-tips! God lesing!

Publisert 15. feb. 2024 14:40

Hjelp oss å gjere arbeidsmiljøet og internkommunikasjonen endå betre! Denne veka er vi kravstore og sender deg to viktige undersøkingar vi håpar du vil bruke nokre minutt på. Men vi byr også på mange godbitar: ny podkast, nytt tidsskrift, nye ph.d.ar, nytt verv og ny fagartikkel i Bedre Skole. God lesnad!

Publisert 11. feb. 2024 20:43

En litt forsinket UV-nytt for uke 6!
Men ikke mindre viktig av den grunn: ARK-undersøkelsen for hele UiO er åpen allerede 12. februar, så hvorfor ikke sette av tid allerede i dag til å få den unnagjort?

Publisert 1. feb. 2024 14:04

Noen begynner, og andre avslutter. Denne uka inviterer QUINT til å levere «abstracts» til sin avslutningskonferanse til sommeren, mens CREATE inviterer til sitt første åpne seminar. Det handler om den viktige lesekunsten. I SoMe er det tid for å reklamere for våre utmerkede studier!

Publisert 25. jan. 2024 14:58

UiOs ikkje lenger så nye dialog- og formidlingsarena i sentrum tok for alvor av i 2023, og UV-fakultetet har auka bruken av arenaen med at han har blitt meir profesjonell og populær. I tillegg når ein av SoMe-kanalane våre nye høgder!

Publisert 19. jan. 2024 13:32

Mange er endelig godt igang med det nye arbeidsåret!
Det viser de mange spennende arrangementer vi har i vente de neste månedene.

Publisert 11. jan. 2024 14:31

Godt nytt år! Har du startet året med nyttårsforsett? Da er du ikke alene, og denne uka kan du blant annet lese intervju med Stein Erik Ulvund om fenomenet.