UV-nytt uke 8

Har du fått påminner om ARK-undersøkelsen? Hent den fram og gjør den nå − din stemme er viktig!

Bærekraft og KI er ellers på agendaen denne vinterferieuka, sammen sammen med flere pedagogiske podkast-tips! God lesing!

Bildet kan inneholde: terrestrisk plante, font, aqua, mønster, symmetri.AKTUELT

Norske skoler samskaper for lite med aktører utenfor, og det taper det grønne skiftet på. Nå vil ILS-forskere etablere et nasjonalt Skole i verden-nettverk for bærekraft!

Have your say on internal communication! You still have the opportunity to help us make internal communication even better! How you use and think about internal channels and communication today?

Spend five minutes on this survey. // Si din mening om internkommunikasjon!

IPEDs Anders Mørch ser en tendens til at flinke studenter får mer ut av ChatGPT og lignende verktøy enn de svakere. Les mer hos Utdanningsnytt..

Og hvordan jobber så UiO med KI i utdanningene? Les hva rektoratet v/Bjørn Stensaker med fler skriver om akkurat dette!

Podkasten Pedagogisk snakkis: IPEDS Anders Mørk har også gjestet podkast nylig! Der var temeaet Pedagogisk stillasbygging - hvordan kan du hjelpe studentende dine til mestring? Hør episoden i Spotify!

Podkasten Læring: Hvordan kan skolefolk og forskere lære sammen i FoU-sirkler?

En utprøvende arbeidsmetode som FoU-sirkler kan gjøre det mulig for skolefolk å jobbe med tverrfaglige temaer i skolen. Men hvorfor skal forskere bruke metoden? Og hvordan kan møtet mellom universitetet og skolen danne utgangspunkt for ny kunnskap?

Podkasten Læring: Hybridundervisning

− Det er viktig at de som henger på skjermen ikke bare blir hengende på veggen, men at de opplever å bli inkludert som en del av gruppen, sier ILS Vasbø i denne utgaven av Læring.

Har du fått en påminner om ARK i innboksen?

Hvordan står det egentlig til med arbeidsmiljøet på UiO - og på UV? Finn fram e-posten med lenka til undersøkelsen, så du er med når arbeidsmiljøet på hele UiO kartlegges samtidig for første gang! ARK er også i Uniforum denne uka.

""ARRANGEMENT

29. februar: Chat GPT og opphavsrett

Er det lov å trene modellene på opphavsrettslige verk? Hvem har rettighetene til de tekster som modellene genererer? Dette er spørsmål SPARK Samfunnsinnovasjon tar opp i sitt arrangement denne ettermiddagen

29 February: CREATE Seminar

This CREATE seminar will be given by Associated Professor Björn Andersson, on the topic "Generalized linear latent variable models for mixed data in educational research"

29 February: Open lecture with Catherine Malabou

What is understanding? Anarchism, education and art.
In this lecture Catherine Malabou will explore educational and aesthetic questions around the possibility of representation based on the Lyotard and Rancière. Her reflections start with her very recent book Stop Thief! (2024).

Vi minner også om disputasene våre:

28. februar: Master Wangqiong Ye ved CEMO Senter for pedagogiske målinger forsvarer sin avhandling «Academic Resilience in International Education Studies. Validity Challenges and Methodological Considerations».

29. februar: Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk forsvarer sin avhandling «Governing for Quality – A Study of the Governance of Quality in Norwegian Higher Education».

""NYTT FRÅ IDEA

Hold deg oppdatert på IDEA-arrangementer. Besøk nettsiden vår for å finne ut hvilke workshops og seminarer som skjer i vårsemesteret.

""FINANSIERING

Har du ein innovativ idé til et nytt produkt eller tjeneste basert på egen forskning, men trenger finansiering for å videreutvikle den? Søk om såkornmidler fra Veksthuset for verdiskaping innen fristen 4. april.

Husk søknadsfrist til SYLFF 15. mars: Utvalde kandidatar innan humaniora, samfunnsvitskap, jus, utdanningsvitskap og teologi, helst på ph.d.-nivå, kan få dekka kostnadar til utanlandsopphald

Bildet kan inneholde: font, bildekk, murverk, terrestrisk plante, mønster.LEDIGE STILLINGAR

Det er utlyst fleire stillingar ved UV. Vi sett pris på all innsats med å spreie stillingane ved UV. Takk til alle som hjelper oss å dele!

""SOSIALE MEDIUM

Følg oss, lik, tagg og del!

Emneord: uv-nytt, nyhetsbrev, nyheitsbrev Av Trine Smestad
Publisert 22. feb. 2024 15:06 - Sist endret 1. mars 2024 10:54