FS-møte 9. oktober 2017

Frist for ønsker: 29. september.  Send inn skjema

Saker med referat

1. T.o. Ønske 7/2017: Info om gammel karakterskala også på vitnemål og Diploma supplement (DS). Ønsket av HF og sendt til ceres 3. juli 2017. Ikke innvilget, da det er skepsis nasjonalt mot å legge inn url-er til nettsider på papirdokumenter som utstedes kun én gang.
  2. T.o. Ønske 8/2017: Forbedre rutine FS513.001 Kopiere meldinger fra en vurd.enhet til en annen. Ønsket av AF og sendt ceres 4. september 2017
  3. T.o. Ønske: 9/2017: Kontroll av n-gangersregel i FS511.001 Oppmelding av und. til vurdering. Ønsket av MN og sendt til ceres 4. september 2017
  4. T.o. Ønske 10/2017 FS-klienten: Endringslogg for undervisningsenheter og undervisningsaktiviteter. Ønsket av AF og sendt ceres 5. september 2017
  5. T.o. Ønske 11/2017 Søknadsweb: tekstkode for personverninformasjon. Ønsket av AF og sendt ceres 5. september 2017
  6. T.o. Ønske 12/2017 FS250.001 Beregne inndragning studierett tidligere ved for lav progresjon. Ønsket av HF og sendt ceres 5. september 2017
  7. T.o. Status FS-endringsønsker sendt til Ceres i 2017
    Referat: AF spør ceres hvordan det går med løsninger for Behov for ny funksjonalitet ved obligatorisk oppmøte på undervisning. AF setter inn svar her.
  8. Ønske 13/2017: Studentweb: Søknad om plass på undervisning. Info om svardato. Ønsket av SV.
    Referat: Enighet om løsningsforslaget med tekst på forsiden inne i Studentweb. --> Implementert i Studentweb prod om ettermiddagen 9. oktober 2017.
  9. Diskusjonssak: Begrense antallet emner/stp. en student får melde seg til per semester? Innledning ved SV og HF på bakgrunn av spørsmål til fshjelp i RT#2567099.
    Referat: Problemstillingen ble anerkjent, men hvilke nye FS-løsninger som skulle løse problemet kom vi ikke frem til. Fakulteter som ønsker det, prøver i de to neste semestrene å utnytte feltet Krev valgt i utdanningsplan = J på særlig utsatte emner. Vi tar opp saken igjen høsten 2018 og ser hvordan det har fungert.
  10. Diskusjonssak: RUST-forekomster fra andre institusjoner som innebærer at studenter mister eksamensretten ved UiO. Ønsker fakultetene at AF sletter eksamensmeldinger og sender vedtaksbrev til studenten, eller ønsker fakultetene å gjøre dette selv? Årsak til spørsmålet: Noen berørte studenter kan ha eksamensmeldinger på flere fakulteter, og vi bør unngå flere brev til samme student. Det er AF som først får beskjed om andre institusjoners vedtak via RUST.
    Referat: Enighet om at det er ønskelig at AF sletter eksamensmeldingene dersom det har kommet RUST-forekomster fra andre institusjoner som innebærer at studenter mister eksamensretten ved UiO. Slettingen må gjerne gjøres i samråd med FS-koordinator der det kan være tvil om hvilke obligatoriske aktiviteter som er undervisning og hvilke som er eksamen. Også ønske om at AF sender ut vedtaksbrevene til studentene, samt informerer FS-koordinator.
  11. Runde rundt bordet. Hvordan går FS-arbeidet på fakultetene. Hva har fakultetene mest fokus på nå om dagen?
    Referat: På alle fakultetene er det mye drift. På mange av fakultetene er det arbeid med studieprogramrevisjon som har/har hatt mest fokus.
  12. SRF - Små, raske og freidige digitale løsninger. Om arbeid med taushetserklæringer, politiattester, helseattester og tilrettelegging til eksamen.
    Referat: Vi starter med taushetserklæringene og benytter Studentweb (word-dokument)
  13. T.o: Tableau: fakultetene har fått egne mapper. AF flytter rapporter fra fellesmappa.
  14. T.o. Nyhetsbrev 5 i 2017 sendt ut siden forrige møte.
  15. Møtetider våren 2018 i møterom 3, 10. et. i Lucy Smiths hus
    Mandag 12. mars kl. 14-15.30
    Mandag 4. juni kl. 14-15
    Møtene skal ikke kollidere med møtene i nettverket for digital eksamen.
Publisert 15. juni 2017 14:52 - Sist endret 25. okt. 2017 13:59