Prosjektgruppa og utviklere oppstart

Til stede: Petter Andersen, Iselin Ellingsen, Rikke Julie Foss-Pedersen, Martine Eklund, Tomm Eriksen, Gorm Paulsen, Øyvind Hatland, Ingvild Sollund (ref)

Hva kan vi gjøre annerledes denne gangen?

Kanskje ha med flere forskere i brukertest. Skal man jobbe med  f eks saksbehandling i neste runde, ha faggrupper. Ikke blande forskere og forskningsledere.  Ikke presentere noe som er ferdig, la de tegne og forklare selv.

Rikke forklarer rettighetsmodell og mappestruktur

Hvis man endrer ansvarlig enhet, så vil ikke rettighetene endre seg. og den bytter ikke mappe heller. Så det må man gjøre manuelt.

Utrulling

Starte med det miljøet som er mest ivrige? Pilotere i en måned til høsten, ha en tid til å justere etter piloten. Rettighetsgrupper må opprettes før de kan kjøre pilot. Avdeling for forskningsadministrasjon må ta over på et tidspunkt, prosjektet må trekke seg ut.

Hvordan skal vi samle inn behov fra piloten? Nettskjema? Men først kanskje kvalitativ brukertest. Reelle forskere som skal legge inn reelle prosjekter. 5 forskere.

Hva må gjøres?

  • nytt design på "forsiden" for helseforsk (typefilter + overskriften)
  • nytt design på selve prosjektmalen, skal de nye person/ helsepunktene skal inn i høyrekolonnen eller som spørsmål?
  • design hva som skjer hvis noen går inn og endrer på "helsefaglig" for eksempel, at felter og godkjenninger forsvinner. Hvordan skal vi forklare dette til brukerne? man bør ikke kunne sette til ikke helsefaglig samtidig som man har REK satt til "Ja". Men man kan ha den satt til "Ikke nødvendig"...
  • endring av tekst i Intern fremleggelse-feltet-
  • flytting av siden - Tomm spør nettredaktør neste torsdagsmøte. 
  • Navne om alle gruppene så de heter allforsk? Spørre cerebrum. skriptejobb.
  • Sende ut mail om det er greit med Allforsk som navn. Må endres.

 

Publisert 29. mai 2019 13:38 - Sist endret 23. aug. 2019 08:47