Nyhetsbrev 4 i 2024: Finn din fremtid: Karriereemner i emnekombinasjoner

UiO Karriere tilbyr karrierestøtte til programstudenter: Finn din fremtid. Tilbudet er opprettet som emnekombinasjoner med emner på null studiepoeng i FS. SV-fakultet koordinerer emner og emnekombinasjoner i FS. Veiledningen under viser hvordan fakultetene kobler emnekombinasjonene til de aktuelle studieprogrammene.

Oppbygging av emnekombinasjonene

SV-fakultet har opprettet emnekombinasjoner i FS til bruk for de studieprogrammene på fakultetene som har ønsket å ta imot tilbudet om karriereemnene i Finn din fremtid.

I første omgang er to emnekombinasjoner tilgjengelige for fakultetene:

• UIOB-KAR Finn din fremtid. For bachelorstudieprogrammer
  • UIOM5-KAR Finn din fremtid. For fem- og seksårige studieprogrammer

Emnene

Alle emnene tilbys fra høsten 2024, men det er kun det første emnet, UIOKAR0110, som tilbys til alle. UIOKAR0210 og UIOKAR0310 kan foreløpig kun tas av studenter ved SV og TF som allerede tilsvarende karrieretilbud i dag.

UIOKAR0410 og UIOKAR0510 tilbys også høsten 2024, men kan kun tas av masterstudenter ved SV.

Det er frivillig for studentene å delta i Finn din fremtid.

Fakultetet kobler emnekombinasjon til programmene

Studentweb åpner for registrering for høsten 4. juni 2024, og det er lurt å ha alle emnekombinasjoner på plass før det. Når emnekombinasjonene er koblet til programmet vil undervisningstilbudet bli lagt i alle nye programstudenters utdanningsplaner i forbindelse med hovedopptaket i slutten av juli.

Bachelorprogrammer: UIOB-KAR

For bachelorprogrammer som har tatt i mot tilbudet om Finn din fremtid, legger fakultetet inn UIOB-KAR nederst i emnekombinasjonshierarkiet i FS, og setter inn 2024 HØST i feltet for Studenter med startperiode kull fra-. Illustrert med eksempel fra et bachlelorprogram på MN.

På TF og SV, som allerede har hatt tilbud om karrieremner, må fakultet i tillegg avslutte den gamle emnekombinasjonen SVB-KAR ved å sette inn 2023 HØST-2024 VÅR i feltene for Studenter med startperiode kull på SVB-KAR. Illustrert ved et bachelorprogram på TF:

Fem- og seksårige programmer: UIOM5-KAR

For fem- og seksårige programmer som har tatt i mot tilbudet om Finn din fremtid, legger fakultetet inn UIOM5-KAR nederst i emnekombinasjonshierarkiet i FS, og setter inn 2024 HØST i feltet for Studenter med startperiode kull fra-. Illustrert med eksempel fra et program på MF:

Studieprogrammer som har tatt i mot tilbudet om Finn din fremtid fra høsten 2024

UIOB-KAR

• TFB-RESA Religion og samfunn
  • TFB-TEOL Teologi
  • MFB-HELSEL Helseledelse og helseøkonomi (under emnekomb. MFB-HELSEL-2015)
  • UVB-PED Pedagogikk (under emnekomb. UVB-PED-17)
  • UVB-SPED Spesialpedagogikk (under emnekomb. UVB-SPED-17)
  • JFB-KRIM Kriminologi, (under emnekombinasjonen JFB-KRIM-2019)
  • SV: Alle bachelorprogram
  • HF: Alle bachelorprogram
  • MNB-BIOS: Biovitenskap
  • MNB-EIT: Elektronikk, informatikk og teknologi
  • MNB-MENT: Fornybar energi og nanoteknologi
  • MNB-FAS: Fysikk og astronomi
  • MNB-GFK: Geofysikk og klima
  • MNB-GEG: Geologi og geografi
  • MNBH-HONS: Honours-programmet
  • MNB-INFD: Informatikk: design, bruk, interaksjon
  • MNB-INL Informatikk: digital økonomi og ledelse
  • MNB-INP: Informatikk: programmering og systemarkitektur
  • MNB-INR: Informatikk: robotikk og intelligente systemer
  • MNB-INS: Informatikk: språkteknologi
  • MNB-KJMB: Kjemi og biokjemi
  • MNB-NUK: Kjernefysikk og nukleærteknologi
  • MNB-MATD: Matematikk: data, modellering og beregninger
  • MNB-MATF: Matematikk: finans, forsikring og økonomi
  • MNB-MATT: Matematikk: teoretisk og anvendt matematikk

UIOM5-KAR

• MFM5-KLERN Klinisk ernæring (under emnekomb. MFM5-KLERN-2021)
  • MEDISIN Profesjonsstudiet i medisin
  • UVM5-LEP – Lektorprogrammet. Legge UIOM5-KAR rett under UVM5-LEP-2024, ev. under hver studieretning.
  • JFM5-RV Master i rettsvitenskap
  • SVM5-ECON 5-årig program i Samfunnsøkonomisk analyse

Spørsmål om og hjelp til emnekombinasjonene?

Kontakt fshjelp på vanlig måte

Publisert 13. mai 2024 14:59 - Sist endret 23. mai 2024 11:08