Fakultetsnytt uke 12 2023

Tirsdag ettermiddag markerer fakultetet den internasjonale dagen mot rasediskriminering med å dele ut pris til  beste masteroppgave med tema knyttet til rasediskriminering, i tillegg er det utdeling av Studentenes inkluderingspris.

Knut Asplund (f.v.) og Asbjørn Rachlew i en trapp.

I anledning den internasjonale dagen mot rasediskriminering hyller vi studentenes viktige arbeid for inkludering og ikke-diskriminering.

Foto: ©Adobe Stock andinspiriert

21. mars - den internasjonale dagen mot rasediskriminering

Dagen markeres for første gang ved fakultetet med utdeling av pris for beste masteroppgave om rasediskriminering. I tillegg deler JSU og Mino.Jur. ut Studentenes inkluderingspris. Alle ansatte og studenter er velkomne til arrangementet. Etter utdeling av prisene serveres det tapas og forfriskninger.

Tid og sted: Auditorium 2, Domus Juridica kl. 16.00-1700.

PluriCourts Closing Conference - registration March 31

After a busy decade studying the legitimacy of international courts and tribunals, the PluriCourts Centre of Excellence is coming to an end in 2023. On this occasion, they are organizing a concluding conference to celebrate what has been jointly achieved, - and to identify new, urgent research topics as regards international law and its institutions.

The conference is scheduled for 14 - 16 June with a varied program and a reception in Domus Bibliotheca on June 14. More information can be found on the webpage which will be updated with more information on the program shortly.

If you want to join PluriCourts for this last conference, please sign up here.

Kommende arrangementer i Domus BibliothecaError: /om/aktuelt/arrangementer/domus-bibliotheca does not exist

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Ingen ledige stillinger.

Teknisk-administrative stillinger

Ingen ledige stillinger.

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 20. mars 2023 14:10 - Sist endret 4. okt. 2023 20:12