IOR-mandagsnytt 6.april 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Informasjon til alle Ph.d.-kandidater

Fakultetet har samlet inn den viktigste informasjonen om digital disputas og andre retningslinjer som berører ph.d.- kandidater. Her finner du informasjon om blant annet digitale disputaser, prøveforlesning, midtveisevalueringer. Videre har UiO sentralt utviklet gode spørsmål- og -svar -sider vedrørende koronaviruset og UiO.

***

The faculty has collected important information regarding  digital disputation, and other aspects that affects PhD candidates .

For Questions and answers about the coronavirus situation at UiO, you can view these pages.

Midlertidig digital rutine: reiser/utlegg

På bakgrunn av tilbakemeldinger fra saksbehandlere på enhetene, er rutinen «reiseregninger, refusjoner og forskuddsskjema som ikke går i HR-portalen» prioritert. Rutinen skal avhjelpe ad hoc situasjonen hvor mange har meldt at de sitter med krav hvor det er utfordrende å få papir-signatur fra BDM og å få sendt dokumenter til reisegruppa i ADS på en sikker og rask måte.

Den nye rutinen er beskrevet her.

Denne rutinen er midlertidig og det arbeides videre med å utvikle bedre løsninger.

Ved spørsmål send epost til reisegruppa i ADS.

Er det trygt å bruke Zoom? IT-sikkerhetssjefen svarer

UiO har tatt i bruk videoløsningen Zoom til både digital undervisning og digitale møter, og bruken av Zoom ved UiO har hatt en enorm vekst de siste ukene. Men med bruk av nye verktøy kommer nye spørsmål. Her svarer UiOs IT-sikkerhetssjef Espen Grøndahl ut de viktigste spørsmålene.

Les spørsmål og svar om Zoom

Vil du bli bedre forskningsformidler? Bli med i Forsker Grand Prix

Alle deltagere i Forsker Grand Prix Oslo får grundig opplæring og coaching i formidling og kommunikasjon, og du vil lære å presentere fagfeltet ditt på en solid måte.

Vinneren blir kåret til den beste forskningsformidleren i Oslo-området, og representerer Oslo i den nasjonale finalen 26. september 2020.

Les om Forsker Grand Prix og meld deg på innen 11. mai

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Arrangementer ved IOR

• Anti-corruption sanctions in the aftermath of the Russian aggression against Ukraine 5. juni 2024 12:15

Wednesday 5 June 2024, Postdoctoral fellow Nedim Hogic will present on the topic “Anti-corruption sanctions in the aftermath of the Russian aggression against Ukraine”.

The lunch seminar is part of the IntNatLaw seminar series on sanctions.

• PhD-kurs: Juridiske doktorgradsarbeid etter digitaliseringa av rettskjeldene 6. juni 2024 09:00

Digital Regulation (DigiReg) inviterer alle stipendiatar i rettsvitskap i Norge til PhD-kurs om juridiske doktorgradsarbeid etter digitaliseringa av rettskjeldene: Frå samling av empiri til kunstig intelligens i skriveprosessen og for analyse. På dette doktorgradskurset vil du få ein gjennomgang av forskingsdesign, utviklinga av forskingsmetodar over tid, og praktisk innføring i datastøttet forsking.

Siste fra Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Se flere publikasjoner i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 6. apr. 2020 12:41 - Sist endret 25. juni 2021 16:06