English version of this page

God påske!

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Nå foreligger resultatene fra ARK-undersøkelsen, dekanatet skal dele ut første undervisningspris og ikke minst ønsker hun alle en velfortjent påskeferie.

Dekan Hanne Flinstad Harbo
Dekan Hanne Flinstad Harbo. Foto: Åsne Rambøll Hillestad, UiO

Kjære alle ansatte,

Tusen takk for alle svar på ARK-undersøkelsen. Det var en økning i svarprosent fra forrige undersøkelse, fra 66,4% til 67,7% under årets undersøkelse. UiO sammenlagt har en svarprosent på 70,9%.

Godt resultat for ARK 2024

Det samlede resultatet for fakultet ser godt ut, sammenlignet med vår egen undersøkelse i 2022, og sammenlignet med årets resultat for hele UiO.

Undersøkelsen viser også at våre ansatte opplever arbeidssituasjonen forskjellig. Det blir nå viktig at vi snakker om rapportene på enhetsnivå.

Nå starter jobben på enhetene

De neste ukene skal enhetene gjennomgå rapportene og diskutere resultatene. Den enkelte enhet skal lage tiltak som kan ha en positiv effekt på arbeidsmiljøet. Jeg oppfordrer alle ansatte til å delta i dette arbeidet, også de som ikke har svart på undersøkelsen.

Bli med på prisutdeling

Johanne Egge Rinholm, Marit Inngjerdingen og Jan Ivar Røssberg er alle nominert til den nye undervisningsprisen som skal deles ut over påske. Vinneren er stemt frem av medisinstudentene. Studiedekan Magnus Løberg og jeg deler ut prisen i Domus Medica ved lunsjtider 2. april. Studentene er invitert, bli gjerne med du også. Vi har opprettet den nye prisen for å anerkjenne og stimulere arbeidet med utviklingen av undervisningen på profesjonsstudiet i medisin.

God påske!

Takk for jobben dere alle gjør for å løse vårt felles samfunnsoppdrag. Riktig god og velfortjent påske til alle.

Vennlig hilsen Hanne

Bilder fra aktiviteter i mars

Realfagsbibliotektes årlige Nerdy Science Cake konkurranse er en morsom form for forskningsformidling. Veldig gøy at Andrea Schwartz og Elizabeth Otti Surgucheva fra Ragnhild Eskelands stilte med kaken "Germ- a- licious" laget av hele forskningsgruppen deres: Kromation Bilolgi. Les mer i Titan.

Bilder fra aktiviteter i mars
Av Dekan Hanne Flinstad Harbo