English version of this page

Ledelsens spalte

Lederartikler og andre artikler fra dekanatet til MED-nytt, ledelsens nyhetsbrev.

Publisert 30. mai 2024 08:44

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Det er streik, snart sommer og vi jobber for et på alle måter trygt UiO. MED skal være et godt sted å studere og jobbe for alle.

Publisert 15. mai 2024 10:48

Dekan Hanne Flinstad Harbo ønsker Hanna Ekeli velkommen som ny fakultetsdirektør over sommeren og informerer om siste del av prosessen for utredningen av mulig felles organisering med OD.

Publisert 2. mai 2024 09:55

Forskningsdekan Jan Bjålie sitter i Sikts portefølgestyre for forsknings- og kunnskapsressurser og informerer om overgangen til Norsk vitenarkiv som åpner for første innlegginger allerede i juni.

Publisert 18. apr. 2024 09:46

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Forrige ukes frokostseminar om Kvinners helse var fullbooket og fikk mange viktige problemstillinger opp i dagen.

Publisert 4. apr. 2024 08:48

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om utdelingen av fakultetets undervisningspris og at enhetene HELP og Sustainit har endret plassering i organisasjonen. Les også om Forskningsdagene, Forsker Grand Prix, bygging ved Domus Medica og seminar om kvinners helse.

Publisert 21. mars 2024 07:20

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Nå foreligger resultatene fra ARK-undersøkelsen, dekanatet skal dele ut første undervisningspris og ikke minst ønsker hun alle en velfortjent påskeferie.

Publisert 21. mars 2024 07:15

Universitetet i Oslo har gjennomført en spørreundersøkelse blant alle som avsluttet en grad ved Universitetet i perioden fra høsten 2018 til våren 2023.  Studiedekanene oppsummerer resultatene for MED.

Publisert 21. mars 2024 07:15

Gjesteinnlegg: Tony Sandset, leder for fakultetets LIM-utvalg, skriver om store planer for styrking av arbeidet med likestilling, inkludering og mangfold ved fakultetet i forbindelse med stor tildeling fra NFRs program Balanse+

Publisert 7. mars 2024 09:25

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Denne gangen er det kvinnedagen på fredag som får hennes oppmerksomhet.

Publisert 4. mars 2024 16:05

Forskningsdekan Jan Bjålie redegjør for endringene rundt søknader til FRIPRO-utlysninger. Han oppfordrer alle som tenker på søke om å benytte sjansen til å få hjelp fra fakultetets dyktige forskningsrådgivere nå. Frist 22. april.

Publisert 22. feb. 2024 07:54

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Denne gangen forteller hun spesielt om samarbeidet med NTNU ved Campus Innlandet.

Publisert 8. feb. 2024 07:46

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Nå får du snart ARK-undersøkelsen i din innboks. Den bør du svare på.

Publisert 11. jan. 2024 08:42

Dekan Hanne Flinstad Harbo ønsker godt nytt år forteller om viktige og spennende saker som møter oss i 2024.

Fakultetet samles i Domus Bibliotheca onsdag 17. januar kl. 15-17. Bli med du også!

Publisert 14. des. 2023 08:36

Dekan Hanne Flinstad Harbo oppsummerer 2023 sammen med resten av fakultetsledelsen. De takker for det gamle og ønsker alle ansatte og studenter en riktig gledelig jul!

Publisert 2. nov. 2023 09:07

Dekan Hanne Harbo har skrevet kronikk sammen med rektor Svein Stølen om behovet for nye studieplasser i medisin på MED. UiO må snarest få et klart oppdrag fra myndighetene for å løse samfunnsutfordringen at vi utdanner for få leger.

Publisert 1. nov. 2023 13:13

Torsdag 9. november er det duket for utdeling av den prestisjefulle Jahreprisen i aulaen. Hør hovedprisvinner Maiken Nedergaard snakke om hjernens rengjøringssystem på de tradisjonsrike Jahreforelesningene. Vinner av pris for yngre forskere Marcus Buggert vil snakke om sin forskning på immunsystemet. Meld deg på!

Publisert 18. okt. 2023 21:00

Studiedekan Eli Feiring gleder seg over at MED nå kan tilby et eget honours-sertifikat på masternivå. Målgruppen er spesielt motiverte studenter. De vil få ettertraktet kompetanse som kan bidra til å finne løsninger på bærekraftsutfordringene.