Sommerhilsen fra instituttledelsen

Sommeren med sine lysere netter og varmere dager ligger foran oss. Det er på tide med en oppsummering av imponerende aktivitet ved instituttet og fortjent ros til alle våre ansatte.

Bildet kan inneholde: sommerfugl, cynthia (subgenus), møl og sommerfugler, insekt, amerikansk malt dame.

Foto: Gina Helgerud Clausen.

Til tross for et tidsvis hardt covid-19-rammet Oslo, har vi klart å drifte medisinstudiet med hybride løsninger og godt samarbeid med sykehusene også denne våren. Vi har sett gjennomgående mye god undervisning og kreative digitale verktøy i bruk for studentene våre. Takk til alle undervisere som virkelig har stått på og eksemplarisk tilpasset seg en vanskelig situasjon, og til studentene som har vært tålmodige og svært påpasselige for å unngå smitte!

Vi har sett en markant økning i eksterne bevilgninger ved instituttet de siste årene, og også nå. Dette er spesielt gledelig med tanke på annerledesåret vi har vært gjennom, og viser høy evne til omstilling og høy kvalitet på søknadene. Takk for god innsats fra alle våre dyktige vitenskapelig ansatte!

Våre teknisk-administrativt ansatte har på hvert sitt område også bidratt utenom det vanlige. Økonomiseksjonen og seksjon for HR og HMS har i tillegg kjent på ekstra utfordringer denne våren i arbeidet med å implementere nytt økonomi-, lønns- og personalsystem, som foreløpig ikke er helt skreddersydd til Klinmed. Vi takker for tålmodigheten i oppstartsfasen og håper at forbedringer raskt vil gi bedre brukeropplevelser for alle instituttets ansatte.

Det er mange som gleder seg til å komme tilbake og møte gode kolleger over sommeren. Samtidig tar vi med oss den digitale utviklingen og endringen vi har hatt siste året. Vi ser frem til et høstsemester med smarte arbeidsløsninger som sikrer drift av instituttet på en mest mulig hensiktsmessig måte. Erfaringen vår viser at vi klarer å skape både gode fysiske og digitale møteplasser.

På tampen vil vi også trekke frem gladnyheten om at første runde av evalueringene av Senter for fremragende forskning SFF-V-søknadene er klare med to kandidater fra Klinmed! Vi er svært stolte av miljøene bak både PRIMA - Precision Immunotherapy Alliance og 4MENT - Centre for Multi-Modal Models and Mental Illness, som er gått videre til finalerunden. Vi heier på at begge søknadene går hele veien!

Gjenåpningen av Norge har startet, vaksineplaner er noenlunde i rute og det lover godt for sommeren. Vi skal være stolte av at vi har klart å ivareta driften av instituttet i nok et covid-19-preget semester. Vi unner alle en vel fortjent sommerferie etter enda et semester med fantastisk innsats.

En riktig god sommer ønskes dere alle!

Emneord: Nytt fra ledelsen
Publisert 21. juni 2021 13:03 - Sist endret 27. sep. 2021 15:10