Nytt fra ledelsen: Klinmeds årsrapport for 2021

Årsrapporten for 2021 er nå tilgjengelig på nett og kommer snart i trykket form. Årets rapport er den tredje i rekken og byr igjen på et utvalg av all den aktivitet som bidrar til å løse instituttets samfunnsoppdrag.

Bildet kan inneholde: klær, klær, hår, panne, nese.

Nestleder ved Klinmed Shuo-Wang Qiao. Foto: Øystein Horgmo, UiO.

Instituttledelsen satte i gang prosjekt «Årsrapport for Klinmed» allerede det første året vi tiltrådte. Vi ble så imponerte og oppriktig stolte av Klinmed, at vi ville vise frem instituttet til både omverden og våre egne ansatte i form av en årlig ‘skryterapport’. Visste du for eksempel at Klinmed-ansatte genererer flere publikasjonspoeng enn hele NMBU (Norges miljø- og biovitenskapelige universitet) til sammen? Og at våre forskere årlig henter inn en kvart milliard kroner i eksternfinansiering forankret på Klinmed, i skarp konkurranse både nasjonalt og internasjonalt?

2021 ved Klinmed

Vi har lagt 2021 bak oss for en stund siden og er et godt stykke på vei inn i 2022. Aktiviteten ved Institutt for klinisk medisin pågår som aldri før og vi gleder oss over en tilnærmet normal hverdag.

Det kan likevel være fint å stoppe opp litt og se tilbake på året som har vært. I instituttets årsrapport for 2021 kan du lese om noe av instituttets aktivitet innen de fire områdene som utgjør samfunnsoppdraget vårt; undervisning, forskning, innovasjon og formidling. Vi håper og tror at innholdet i rapporten kan være til glede og inspirasjon.

UiO har fått et nytt design for både digitale og trykte flater. Den grafiske utformingen til årets rapport er tilpasset det nye designet.

Vi ønsker å takke alle som har sendt inn bidrag til rapporten og som har latt seg intervjue om sin undervisning, forskning, innovasjon og formidling. Redaksjonen jobber året rundt og send oss gjerne tips om saker som dere vil ha med i neste årsrapport.

Instituttets promoteringsvideo

Instituttets promoteringsvideo presenteres i årsrapporten. Den ligger tilgjengelig på instituttets nettsider under overskriften «Om instituttet». Videoen kan brukes av alle ansatte som ønsker å vise frem instituttet. Den er tilgjengelig på norsk og engelsk.

Klinmeds årsrapport for 2021, enkeltsidig

Klinmeds årsrapport for 2021, dobbeltsidig

Emneord: Nytt fra ledelsen, årsrapport, promoteringsvideo
Publisert 3. mai 2022 14:39 - Sist endret 3. mai 2022 16:36