Sommerhilsen fra instituttledelsen

Vi er svært stolte av instituttet og våre mange dyktige ansatte. Nå som gradestokken kryper oppover er det snart fortjent ferietid for de fleste.

Bildet kan inneholde: blomst, anlegg, insekt, leddyr, pollinator.

Foto: Gina Helgerud Clausen.

Vi har mye å være stolte av ved Klinmed! Over 900 ansatte jobber utrettelig med å levere på våre samfunnsoppdrag innen forskning, utdanning, innovasjon og formidling. Våre teknisk- og administrativt ansatte står støtt gjennom stadige endringer og bidrar til at dette er mulig.

Denne våren har studentene blitt undervist i en kombinasjon av fysisk undervisning, opptak og direktestrømming. Våre undervisere har igjen kastet seg rundt, vist fleksibilitet til hybride løsninger og lært seg krevende nye oppgaver for å kunne gi våre studenter best mulig undervisning.

Tildelingen av eksterne bevilgninger har økt de siste årene, og instituttet har forskere som ligger i verdenstoppen. Dette blir ekstra synlig gjennom utmerkelser og priser.

Fortjent pris til Harald Stenmark

Årets tildeling av Anders Jahres medisinske hovedpris til professor Harald Stenmark er svært fortjent. Stenmark er leder av et SFF og en fremragende forsker som vi er svært stolte over å ha med på laget. Vi gratulerer på det varmeste og ser frem til prisutdelingen senere i år!

20 år som universitetssykehus

Denne våren fikk Ahus endelig feiret sitt 20-årsjubileum som universitetssykehus. Campus Ahus er en viktig del av Klinmed hvor det har vært en veldig god utvikling gjennom disse 20 årene. Oppbyggingen av universitetsfunksjonen ved sykehuset har gitt gode resultater og nasjonal anerkjennelse. Fremover ønsker Ahus å bli en enda større aktør i medisinutdanningen ved UiO med muligheter for å ta imot flere studenter.

UiO Campus sør

Fakultetets første satellitt i Kristiansand har nylig landet med et avtalemessig rammeverk for det nyopprettede UiO Campus sør ved Sørlandet sykehus, naturligvis som en del av Klinmed. De første 10 studentene skal begynne ved sykehuset høsten 2023 på Modul 6 med undervisning i kvinnesykdommer, fødselshjelp og barnesykdommer.

Valg til høsten

Vi vil også minne om at det høsten 2022 både er instituttledervalg ved Klinmed og dekanvalg ved Det medisinske fakultet. Begge valgene gjelder for de neste fire årene, fra og med 1.1.2023. Vi vil gjerne oppfordre alle ansatte ved Klinmed som har stemmerett til å delta i høstens to valg.

Vi ønsker dere fine, varme sommerdager fremover og en velfortjent ferie. En riktig god sommer!

Bildet kan inneholde: mennesker, sosial gruppe, gul, blad, samfunnet.
Torbjørn Omland, Shuo-Wang Qiao og Dag Kvale. Foto: Øystein Horgmo.
Emneord: Nytt fra ledelsen, instituttleder, Dag Kvale, sommerhilsen
Publisert 24. juni 2022 11:25 - Sist endret 20. mars 2023 13:46