Altinn

Altinn tas i bruk for stadig flere formål. UiO har behov for å sikre at ansatte med tjenstlig behov har riktige tilganger, og at tilgangene avsluttes når det tjenstlige behovet opphører.

Rutiner

Rutiner for tilganger i Altinn finnes på følgende side og ligger til grunn for og utdyper informasjonen på denne og underordnede sider.

Bestillingsskjema

Bestillinger og utmeldinger skal skje ved å fylle ut nettskjema. Besvarelser vil bli tatt vare på som dokumentasjon på hvilke tilganger som er gitt og hvem som har bestilt tilgangen.

Post

Post eller data som vi mottar via Altinn er å regne som inngående post til UiO på lik linje med annen post (jf. arkivforskriftens §12). Saksbehandler er ansvarlig for at arkivpliktig dokumentasjon mottatt gjennom Altinn journalføres i ePhorte.

Internkontroll

Nærmeste leder har ansvar for å melde ut tilganger når behov opphører. I tillegg til dette er det innført en internkontroll for utmelding av brukere.

Veiledninger

For brukerstøtte se veiledninger på følgende side.

Publisert 30. apr. 2024 13:05 - Sist endret 30. apr. 2024 13:05