Nettverket for TP-koordinatorer ved UiO - mandat

Nettverkets eier

Avdeling for studieadministrasjon (SADM) ved Seksjon for digitale tjenester (DIG).

Medlemmer

  • Fakultetenes koordinatorer for timeplanlegging og timeplanleggingsystem (TP)
  • Eiendomsavdelingen (EA) ved seksjon for fellestjenester
  • DIGs medarbeidere med systemansvar for TP på UiO

Formål

Nettverket av TP-koordinatorer og nettverksmøtene skal være en møteplass for å

  • koordinere timeplanleggingen på UiO, herunder policy og rombruk
  • støtte og veilede hverandre i vanskelige saker
  • foreslå og drøfte utviklingsbehov i TP og prioritere dem
  • standardisere bruk av TP på UiO
  • informere om og involvere fakultetene i ny TP-funksjonalitet

Ansvar og forpliktelser

Medlemmer i nettverket har ansvar for og forplikter seg til å

  • forberede seg til møtene
  • sette seg inn i sakene og målbære enhetens syn på dem
  • videreformidle behov og informasjon om timeplanlegging og timeplanleggingssystemet til relevante kolleger på enheten

Koordinering av møtene og møtefrekvens

Nettverket møtes ca. seks ganger i året. Møtefrekvensen for det påfølgende semester blir bestemt i fellesskap på et av TP-møtene semesteret før.

  • Nettverkets medlemmer melder inn saker og endringsønsker til nettverkets eier på e-postadressen tp-hjelp@admin.uio.no senest ti dager før møtet.
  • SADM setter opp sakslisten, innkaller til og referer kort fra møtene
  • På møtene deltar i utgangspunktet en representant per fakultet, men ved behov deltar flere under en eller alle saker. Fra SADM deltar nødvendige systemeiere.

Endringsønsker

  1. Nettverkets medlemmer melder inn endringsønsker til nettverkets eier på e-postadressen tp-hjelp@admin.uio.no senest ti dager før møtet
  2. Alle innmeldte endringsønsker skal være på vegne av fakultetet/enheten, og det skal gå frem hvilken behandling som har skjedd lokalt.
  3. Ønsker beskrives med nødvendige saksopplysninger slik at det blir mulig for møtedeltagere å ta stilling til, forberede seg til møtet og å vurdere om en sak skal prioriteres.
  4. SADM vurderer saken i samarbeid med den som har sendt den inn og setter den normalt opp på sakslisten til TP-møtet, med forslag til behandling og beslutning. SADM kan be om at saken blir bedre opplyst eller kan gi tilbakemelding om at det finnes andre og bedre løsninger. SADM vurderer fortløpende om endringsønsker er av en slik karakter at det krever en behandling i andre fora.
  5. SADM setter opp sakslisten, innkaller til, referer kort fra TP-møtene inklusive konklusjon om hva som bør skje videre med endringsønskene.

Agenda og møtereferat

TP-møter med fakultetene

I tillegg til TP-møtene sender SADM informasjon til fakultetenes TP-koordinatorer på e-postlisten tp-koordinator@admin.uio.no.

Nettverket har e-postadressen tp-hjelp@admin.uio.no for enkeltsaker fra fakultetenes TP-koordinator til systemeier for TP i DIG.

 

Vedtatt av Universitetsdirektøren januar 2015.

Publisert 13. feb. 2015 09:18 - Sist endret 28. mai 2021 08:51